Forandring fryder

Det er gået op for mig at jeg, i hvert fald i en periode, ikke har vist billeder. At jeg bare har skrevet tekst – og det i rigeligste mængder.

Det må der laves om på, for billederne er jo en væsentlig del af min blog. Så i går tog jeg kameraet med ud på en lille hundeluftetur, hvor hunden og jeg møvede os lidt rundt i skovbunden. Eller hvad vi nu lige skal kalde den her kultiverede skovstribe vores kvarter er afgrænset af. Jeg gik ikke ad de pseudoautoriserede stier, men kiggede lidt rundt på steder, hvor der ikke kom så mange andre. Jo, katte. Og mange af dem til hundens store fornøjelse, og i et enkelt tilfælde fortrydelse. Der er en sort kat i området der ikke er særligt bange for hunde, med det resultat at de fleste hunde faktisk er bange for den. Jeg kalder den for kamp-katten. Den slags burde næsten forbydes eller føres i snor og udstyres med klo-kurv. Mindst.

Naturen her er ikke helt så farverig og fotogen som jeg var vant til, men motiverne er der da.

IMG_0197

Som andre har gjort opmærksom på er svampene tidlige i år, men jeg har endnu ikke fundet nogle der var spiselige i min udgave. Dvs kantareller og Karl Johan. Det er dem vi holder os til, for vi ved ikke bedre end det og vil ikke tage chancer. Men man kan da altid fotografere dem. Og helt som vanligt – liggende på jorden.

IMG_0171

6 comments on “Forandring fryder

  1. Det lyder skræmmende med sådan en kamp-kat…..

    Det med billeder er lidt i perioder, synes jeg. Jeg har altid kameraet i min taske, men det er ikke så tit, at det kommer frem for tiden. Når det kommer til svampene, så holder jeg mig til den fra Brugsen. Jeg vil helst ikke tage livet af familien med andet 🙂

    • Hvis ikke det var fordi jeg vidste at den kunne lave nogle reelle ridser i snuden på hunden ville jeg synes det var lidt morsomt med dens oppustede sidespring. Men jeg vælger som regel at gå en anden vej hvis den der kat er i vejen.

      Jeg stoler på kæresten hvad angår svampe og er jeg ude selv så nøjes jeg med at tage billeder af dem.

    • Tak, og ja, en smule fugtig. Men det er jo dernede de gode motiver gemmer sig og jeg har jo ikke et lommekamera mere, så jeg må selv med ned for at se hvad kameraet ser.

  2. I al den tid jeg har læst med hos dig, mindes jeg kun at have set et par billeder af din trappe, som vist lå i nærheden af din gamle bolig. En af grundene til at jeg godt kan lide din blog er faktisk, at du er så ordrig, men sådan er mennesker jo forskellige.

    Sikke dejlige billeder du præsenterer; jeg kan i sær godt lide det af svampen, og du jo (selvfølgelig) det helt rigtige, at du går ned i det niveau hvor motivet befinder sig. Det er jeg selv god til at glemme. Jeg kan mærke, at jeg er ude af træning med at tage billeder – jeg må se at komme i form igen 🙂

    • Der er ellers nok af dem – billederne altså.

      Dejligt at vide at der er nogen der ikke bliver skræmt væk af alle mine ord, som jeg faktisk gør et ganske ihærdigt forsøg på at bremse. (men skriver altså meget hurtigt, så jeg når ikke at tænke over at der var vist rigeligt med ord).

      Det er som Susanne siger – meget i perioder. Altså det der med at tage billeder. Jeg kan mærke at jeg lige skal overvinde mig selv til at tage kameraet med ud i byen. Er lidt nervøs for om nogen skulle få den tanke at det var et fint dyrt kamera og prøve at tage det fra mig. (det er bestemt ikke noget dyrt og fint kamera, så de ville blive skuffede).

Har du kommentarer eller spørgsmål:

