Vil ikke finde mig i det

Det handler ikke om at der er noget i min fortid eller sære traumer jeg ikke vil finde mig i mere. Men derimod at jeg ikke vil affinde mig med, at der er opført en Berlin-mur mellem mine platforme, hvad angår androidtlf, iPad og min stationære windows-pc.

Sidstnævnte er stadig mit foretrukne værktøj, men jeg ville da bestemt ikke undvære nogen af de andre.

Jeg vil (og det vil jeg altså) have størst mulige integration mellem de her elektroniske dimser, sådan at jeg kan skifte dims når det passer mig, stort set uanset hvad jeg ønsker at gøre. Om jeg vil skrive noter til et blogindlæg eller et helt indlæg, så skal den samme kladde naturligvis være tilgængelig på alle tre ting – hele tiden. Opdateret, naturligvis.

Indtil videre har jeg brudt adskillige huller i den mur, så jeg kan hvad jeg vil og ikke hvad platformskonventioner siger jeg kan. Er nok lidt sådan en, der går ud fra at alt er muligt, bare man finder ud af hvordan. I hvert fald når det handler om computere og netværk.

Nu sidder jeg her på hattehylden i byen, har fået mindre plads og dermed også et mindre skrivebord. Der er ikke plads til at der kan stå eller ligge en ipad ved siden af mig, for der skal jo osse være plads til andre ting. Ipad må nu opfylde sin forventede mission i livet – som coffeetable computer.

Det er derfor lidt mere nødvendigt at jeg bryder hul i endnu en mur. Jeg vil naturligvis kunne afvikle mine apps fra ipad/tlf på min pc. Med de samme login-oplysninger, samme profiler og alt det andet. Visse apps, som fx nyheder, køreplaner mm findes nemlig kun som apps, og er ikke udviklet til windowsmiljøet.

Og det viser sig, at det kan man faktisk godt. Det viser sig oven i købet at være himmelråbende simpelt.

Hentede et lille program fra bluestacks.com som emulerer androidplatformen. Og bingo – nu kan apps fra android (og de apps der både kører på ipad og android) afvikles direkte fra min pc, og jeg er så herligt fri for at have disse to dimser liggende inden for rækkevidde ved skrivebordet.

Kæresten er ikke helt utilfreds med pludselig at fået mere råderet over den der ipad, fordi jeg ikke længere behøver den i min nærhed når vi er hjemme.

Og jo, kan naturligvis spille wordfeud (og chatte) fra min pc – og fortsætte hvor jeg slap hvis jeg smider mig i sofaen med ipad eller android.

Tror min stædighed med at løse sådanne små knuder handler om, at jeg går ud fra at andre har de samme behov og ønsker – og at nogle af disse rent faktisk har fundet ud af at løse problemstillingerne. Og så googler jeg mig da bare til det dé har fundet ud af.

Er også sådan jeg endelig har fundet løsningen på at få alle tingene til at dele en (uha) multifunktionsprinter, uden at jeg mistede de der multifunktioner som scan mm.

4 comments on “Vil ikke finde mig i det

  1. Hvor er du bare sej! Det er den helt rigtige indstilling at have, at andre nok har fundet frem til en løsning, og så at google tilpas længe til man finder et svar. Selv hader jeg iTunes og Apple med alle deres specielle filformater, som binder mig op på en verden for sig selv, og som ikke passer ind i mit foretrukne Windows-miljø. Men jeg har endnu ikke løst problemerne, fordi jeg ikke har gidet at google specielt meget.

    • Ved ikke om det er særligt sejt – jeg tror nærmest det er lidt dumstædigt til tider. Men jeg plejer da at få min vilje.

      Virker som om du skal have gang i diverse konverteringsværktøjer, men mht Apple kan det være lidt svært. Jeg har pt en opgave liggende på dét emne, som jeg ikke kan løse. Uanset stædighedens dumhed. Men søg efter konvertering så burde du måske kunne løse op for de der filformats-celler.

  2. Jeg bliver altså imponeret over din stædighed til at finde broer over de mest umulige platforme.. Jeg er glad når iPhone og iPad snakker så fint sammen.. 🙂

    Har lige siddet og læst dine indlæg, og moret mig over både det vandrende skab, bøssen der blev nedlagt af et skab og din version af blyantstesten.. 😀

    Du har ret, det bedste ved WF er chatten, både den lette og den dybe.. Selv om det ikke er en skid konstruktivt, så koger jeg at raseri over det den idiot gjorde mod dig.

    • Dejligt at kunne imponere med sådan noget, især en haj som dig.

      Og det glæder mig at du har moret dig over vores særlige flytteoplevelser mm (glemte helt at fortælle om det talende skab).

      Tror – så til sidst – at dit raseri er en hel del mere konstruktivt trods alt end den dybe depression og sygdom dét sendte mig ud i.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

