Alting har en pris

2012-07-26 14.58.46Og det har flytte-kasse-slæberi altså også. Nu sidder jeg her som et bovlamt gammelt øg og må tage en slapper. Ikke ude i solen for det er lige, hvad det er her; i solen! Her er nemlig ingen skyggemuligheder og så gider jeg faktisk ikke være ude i dag. Nyder den kølige gennemtræk gennem rummene, der efterhånden ligner et genbrugsudsalg af møbler og reoler med deres gabende tomme hylder, de stablede stole og en lænestol malplaceret i et hjørne. Ryggen ud mod gulvet naturligvis, så hunden ikke finder på at indtage pladsen.

En slap dag med benet i vejret er nu heller ikke så tosset endda.

Og så noget ganske andet. En gang i sommer var vi på besøg hos Kong Mor og hendes familie, deres hus og hund. En stor succes i øvrigt og vi havde en hund, der sov i et par dage efter at have udforsket samtlige kroge af dét hus og den have. Og tro mig, der er en del kroge.

Som tak for gæstfriheden lovede jeg at sende hende mit ekstraeksemplar af filmen Julie & Julia. Når jeg altså fandt skiven. For vi har afsindigt mange film her, og vi ved dårligt hvad vi har og hvor. Og nu er det hele pakket ned i kasser og jeg havde stadig ikke fundet det til Monarken, jeg havde lovet hende.

Men i dag dukkede den op på et ikke helt ventet sted. I min computers ekstra dvd-drev. Hvad den laver der aner jeg ikke, for man kan vel ikke forestille sig at jeg kan finde på at tage kopier af sådanne film, vel? Det gør man jo ikke. Må man jo ikke. Kan man jo ikke, de er jo kopibeskyttede og sådan noget. Og det var ihvertfald slet ikke muligt at kopiere det eksemplar jeg tidligere havde fundet på et mere reglementeret sted, så søgningen måtte fortsætte efter det der ekstra-eksemplar.

I morgen vil jeg prøve at komme forbi et posthus og sende den her film til Kong Mor, og jeg er ganske sikker på at den vil falde i god jord. Det er stor humor, det er fransk og det handler om mad. Og om at blogge.

Håber jeg når det i morgen. Hvis jeg altså kan gå. For aftaler skal holdes.

Og hvordan jeg har det… knæet har givet mig en velkommen lille pause. Jeg er meget taknemmelig. Og vi skal nok nå at blive helt færdige til den dag et par velvoksne mænd kommer anstigende med en flyttebil og hjælper os med at bære møblerne ud, køre dem og bære dem op.

Mentalt er jeg stadig i et limbo, men dagens gode nyhed er, at jeg har fået talt med min chef og har fået at vide at de er glade for mig og at de vil beholde mig. Fint svarede jeg – men hvis I vil det så må I være med til at hjælpe mig til det. Sæt mig ned i tid, giv mig lidt mere frihed og så skal jeg gøre alt hvad jeg kan for at holde hovedet oppe og benene nede. Aftalen blev 3-5 timer mindre om ugen og frihed til at sige nej til ekstra opgaver. For en tid.

8 comments on “Alting har en pris

  1. Så fik jeg da endelig læst dig op – der sker hurtigt noget i den verden, og det er desværre ikke altid lige godt, må man sige.
    Jeg håber virkelig du står igennem krisen. Den psykiske, altså. Benet skal nok blive godt igen helt af sig selv, og selv om det selvfølgelig er hammerirriterende at skulle trækkes med det oven i alt det andet, er pausen vist god for dig, som du også selv er inde på.
    Jeg er ikke i tvivl om, at din chef mener dig det godt; du lyder meget determineret med at passe jobbet så godt som muligt … håber bare, at aftalen bliver taget lige så alvorligt, som den skal, hvis ikke du skal gå ned med flaget.
    Jeg er helt misundelig over, at du har besøgt Kong Mor – hun er en skøn kvinde med en lige så skøn familie – jeg ville gerne kunne finde på en god undskyldning for at kunne gøre det samme 🙂

    • Er sikker på at du kommer på en god undskyldning når tid er. Min var simpel – var alligevel på øen. Men vigtigere, ville jo gerne hilse på hende nu hun har hjulpet mig så meget med de lidt tungere indlæg fra min hånd.

      Jeg håber jeg kommer igennem krisen, og jeg ved at det hjælper mig at der for det første er nogen der ved at jeg står i den og for det andet, at jeg selv er klar over at det er en krise. Det gør det lidt lettere at håndtere.

      Tror faktisk at den aftale bliver overholdt, for jeg har betalt for den. Har afstået fra en i øvrigt ganske symbolsk stigning i timelønnen. Til gengæld har jeg bedt om frihed. Egentlig fair nok, at de belønner de medarbejdere de altid kan regne med lidt mere i løn. Og at sådan en som jeg der ikke altid er stabil tager lidt mindre. Til gengæld er jeg værdsat på lidt andre vilkår.

  2. Det lyder til at du har et fornuftigt knæ, som sætter dig ned og tvinger dig til at slappe af.. 🙂
    Som jeg har sagt før.. I skal nok få flyttet uden at du nødvendigvis skal slide dig selv op på det.

    • Ved sgisme ikke om det er fornuftigt men det har ihvertfald tvunget mig til at tage en lille pause, og koncentrere mig om lettere ting end flyttekasser. Er stadig lige effektiv, men bare mindre bærende. Det er hårdt at slæbe sådan noget op af trapper.

      Vi når det – og i fin stil. Vi kunne rykke det en uge frem uden at få sved på panden nu…

  3. Nu har jeg også fået læst op. Bliver lidt bekymret for, at du slider dig selv fuldstændigt op, både fysisk og psykisk. Sådan en flytning kan jo tage pippet fra enhver, men DU skal altså prøve at passe lidt på dig selv. Måske er det godt nok, at knæet har sagt stop – hvis bare det ikke gør dig endnu mere stresset? I skal nok få flyttet, og hvis de stærke mænd skal bruge en ekstra time eller en halv dag, bare fordi du ikke er 300% færdig med det hele, så går der altså ikke skår af hverken dem eller dig af den grund. Husk det nu!

    Godt og dejligt, at du har fået snakket med din (tilfredse) chef. Så er det bare om at holde fast i forbedringerne og ikke lade det glide af ren pligtopfyldelse. Husk det nu. Også det 😉

    • Velkommen tilbage, der er ikke så meget at læse op på hos mig, da jeg mildest talt er gået i blogferie-mode. Bruger tiden til noget andet end at sidde ved en computer. Og i øvrigt er min egen computer pakket ned og flyttet nu. Den vejede mindre end flyttekasser – så den røg i den lette afdeling af skåne-læs som jeg kan bære lige nu.

      De stærke mænd bruger såmænd gerne hele dagen, det ved jeg. For de er de bedste venner man kan forestille sig.

      Foreløbigt er det svært at se om noget er ændret, men jeg håber at det vil vise sig i løbet af aug. Jeg har det aftalte lavere timetal i den her uge – men det kan jo faktisk være en tilfældighed. Men ellers må jeg losse til hende igen. Blidt og venligt og bestemt.

      Pligtfølelse har jeg det svært med, har alt for meget af den. Men det er ca pga det arbejde jeg har. Hvis jeg svigter så er der nogen andre der skal gøre det for mig, og det er ikke så rart at tænke på.

  4. Sjovt nok var det lige præcis den film der fik mig til at blogge. Godt du huskede mig på den, den vil jeg se igen….
    Jeg håber virkelig at du kommer frelst igennem denne turbulente periode. Det er meget at slæbe på sine skuldre og jeg kan kun sende dig tanker med krydsede fingre for at du kommer ud på den anden side.
    Pas på dig selv og husk at vi er her til at læsse af på 🙂

    • Det er en herlig film – og jeg er vild med den måde Meryl Streep spiller på. Kan godt forstå at den fik sat gang i nogen bloggeri-tanker.

      Tak for gode tanker og håb, og jeg håber også at der venter ro og fred på den anden side af det her.

      Og ikke mindst – tid til at læse blogs og skrive igen. For det kniber en del i øjeblikket.

      Jeg ved det, men det skal jo heller ikke være aflæsning det hele.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

