Det er som at have fødselsdag

I går da jeg kom hjem fandt jeg en pakke med en sød lille seddel på min skrivebordsstol. Tror det tilhører privatlivets fred, hvad der stod på den seddel. Men jeg blev glad.

Og så åbnede jeg pakken.. et stks iPad. Så blev jeg om muligt endnu mere glad.

Den skal jo med på ferie, ja den skal. Det er meget nemmere med sådan én frem for den bærbare anno 2009. Men på den anden side, den skal jo osse med, for vi har lovet at tage et par dvd´er med som vi kan se om aftenen alle sammen, og der er jo ikke dvddrev i sådan en iPad. Og vi skal holde sommerferie i et hus uden tv, hvilket ikke plejer at være et problem, men i år tror vi altså ikke så meget på de lyse, varme og lækre sommeraftner med udsigten over vandet og solnedgange og sådan noget – så vi tager film med til lidt sofahygge. Men den nye lille skal altså bare med. Om ikke andet så fordi den tager bedre billeder end min HTC og er hurtigere at skrive på.

Vi venter dog til efter flytningen med at sætte sim-kort i den, da vi ikke rigtigt har check på hvordan mobildækningen er på den nye adresse, og vi gider faktisk ikke putte et kort i, som ikke virker den dag routeren lægger sig til at dø. Så den hjælper heller ikke på det manglende net ude i sommerlandet.

Tror vi bliver glade for den lille maskine. Jeg bliver glad. Kæresten ser den mere som en spille- og hyggesurfe maskine i sofaen.

Som jeg har fortalt er det snart ferietid og de sidste planer er ved at falde på plads. Blandt andet gør vi som stort set 75% af de andre danskere – vi kører igennem landet på tværs. Og her passerer vi jo naturligvis øen, der er hængt op i de to snore (dvs 3 hvis man tæller den gamle med). Vi tror nok, at vi drejer fra et sted, Holder til højre og kører til venstre og vælger ligeud-banen i et lyskryds med mere, for det er jo Kong Mors ø. Og det er jo ikke hver dag man kan komme i audiens, så det vil vi søge om på vejen hjem. Mon man skal have galla på eller sådan noget? Forventes hvide handsker? En velopdragen hund? En ren bil? (drillebilen??). Jo, jeg tror vi kører ud og leder efter hende. Og hvis ikke vi finder hende må vi finde en tovlig franskmand, der triller rundt med en trailer, følge efter ham og se om han ikke leder os på rette vej, altså hvis den der trailer er tom.

Jeg regner ikke med at være særlig flittig med kommentarer i de næste 10 dage, det der med kommentarer er temmelig besværligt fra en smartphone med alle de anti-spam features, der findes rundt omkring. Men mon ikke der kommer et par feriehilsner eller flere på min blog. Og der skal jeg nok sørge for at svare, da min egen blog heldigvis accepterer at jeg ikke er en spammer.

Nu er det nu. Efter et år med sporadiske helligdage, en juleferie, der faldt på en mandag og efter en masse fysiske og psykiske udfordringer. Nu er det ferie. Synes faktisk, at jeg har fortjent ferie.

Vi ses på den anden side.

16 comments on “Det er som at have fødselsdag

  1. Sikke en forkælelse, det er skønt at blive begavet, men også at give gaver…Håber I to får en rigtig dejlig ferie og at sommervejret med de lune aftener gider at indfinde sig, og at drillebilen opfører sig pænt..;-D

    • Ja, det er suverænt.. og en hel del bedre end den i øvrigt ganske glimrende stegepande 🙂

      Vi håber så meget på en god ferie, og at vejret ikke bliver alt for håbløst, men jeg må da indrømme at vejrudsigten ikke er alt for optimistisk.

      (drillebilen vil jeg ikke tænke for meget på – håber bare)

  2. I må have den skønneste ferie. Med IPad og frihed til bare ar være jer. Jeg krydser fingre for godt vejr. Ja, og hils Kong Mor, hvis I skulle komme forbi.

  3. En dejlig gave du har fået, det et et fantastisk lækkert stykke legetøj.
    Gid ferie, håber I rammes af uventet sommer på solskinsøen. 🙂

    • Ja, jo mere jeg får leget med den jo bedre synes jeg at den er – men det er altså lidt af en omstillingsproces fra android til ios. Er faktisk lidt glad for at hun valgte at give mig en ipad og ikke en iphone. Tror faktisk jeg ville blive lidt småsur på iphonen som tlf. Det kan være det ser anderledes ud om en måned, dog 🙂

      Vi håber på lidt sommervejr.. det er i hvert fald ingen hemmelighed ..

    • ups… vi må lige kigge rundt i kasserne og se hvor vi har lagt dem. Hunden er fræk nok, så den skal nok charmere dig, når den lige har set dig og dine lidt an. Den kan godt være lidt genert. Vi glæder os osse.

  4. Tillykke med Ipad’en.

    Læste lige et indlæg tilbage. Føj, hvor er du altså bare hårdt ramt, at al din tidligere erfaring mht sex er baseret på en eller anden form for tvang/vold. Det siger sig selv, at det kræver noget helt specielt at komme videre derfra. Dejligt, at der var en, som kunne sætte dig i kontakt med en kompetent sexolog (som ikke blot har været på weekendkursus – haha, ved godt, hvad du mener, den var altså lidt sjov).

    Nyd nu ferien – med eller uden godt vejr. Du/I har fortjent den 😀

    PS: Håber, du finder de helt rette hvide handsker, så dit besøg hos KongMor kan blive en kongelig oplevelse 😉

    • Tarrrk 🙂 Der tog hun sgisme måsen på mig.. at jeg så osse nærmest nåede at sætte mig på den ipad, det er så en anden sag. 😀

      Er helt sikker på at vi får en kongelig oplevelse – når vi altså har fundet frem til majestæten. Den slags har det jo med at gå under cover som almindelige mennesker.

      og så det andet… jo, ja.. tjoeeeh.. jeg tror osse jeg er lidt hårdt ramt, men tingene hænger faktisk sammen. Har ikke været uheldig mange gange, men har været meget uheldig mht min bror, og det har formentlig udløst en kædereaktion af adfærdsmønstre som så har forfulgt mig lige ind jeg mødte min nuværende kæreste som er ganske anderledes end alle de andre… og mange andre.

      Mht sexologer var der en engang en der tørt konstaterede at man kunne blive uddannet sexolog på færre timer end det det tager at uddanne en taxachauffør. Jeg tror hun havde ret og jeg tog den sammenligning til mig. Skræmmende.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

