1 år

I dag er det ét år siden jeg uploadede min blog. Det er da værd at fejre på en eller anden måde, selvom jeg stadig ikke helt aner hvordan. Så jeg nøjes med at sætte et mentalt flag for dette år, der har budt på så mange gode oplevelser med bloggere her og ude den virkeligere verden.

Tak for alle jeres gode ord, rare tanker og hang til smil og stille humor, når det var på sin plads.

Jeg har ikke ét sekund fortrudt at jeg satte mig en weekend for et år siden og skrev de første sider til bloggen, inden jeg uploadede den. Men havde aldrig forudset hvad indlæggene og kommentarerne, der fulgte, ville føre med sig.

Men her er lidt opsummering:

De mest læste indlæg er ikke overraskende:

  • Kort fortalt
  • Anonym
  • Du skal leve med det

Har modtaget godt og vel 1500 kommentarer på ca 200 indlæg og 10 sider, hvilket er en del mere end forventet. Gode tænksomme debatter og spørgsmål og kommentarer. Skægge kommentarer og tankeprovokerende ord. Og så tror jeg faktisk at det er lykkedes mig at svare på ca det hele. Og har jeg glemt noget eller nogle så kan jeg ikke gøre noget ved det nu.

Og så er der jo søgeordene, der altid er gode for et skævt lille smil:

flydedok landskrona
kom ikke og sig at jeg ikke er alsidig som blogger

overleveren.blogspot.dk
hey – du har da vist fået forkert nr..

påskeovaler
nåehja, det var vist noget med en aprilsnar

lille kluntet skib
mystikken breder sig – hvem har et bud på hvordan sådan et ser ud?

billed uden tåge mørkt
den kan jeg slet ikke greje, men var det noget med en sort skærm?

fortrudt kæreste
jo et par gange, men bestemt ikke nu

det bliver bedre i morgen wordpress.com
mon det også er en blog? eller en opfordring til wordpress om at få løst sine kommentarproblemer

foto af vred svane
sådan et billede mangler jeg osse, gider du smide en kommentar hvis du finder et

rette tid på uåbnet mail
return to sender?

kage uden bagning
det hedder dej – alternativt en dessert

sjov historie om søstre
du har i den grad fået fat i den forkerte

hvad dato kan man pynte juletræet
ca kort efter den dato hvor man kan bringe juletræet ind – andet er for besværligt

er+180+gr+nok+til+en+kage+med+æg
der er en der ikke har den store forståelse for forholdet mellem grader og tid her

beskrivelse af projektfarver for børnehavebørn
øhhhh – har jeg skrevet om dét?

Inge reklamer
reklamer for Inge eller en opfordring til at hun skal klage – og over hvad?

expert rystet over barnedåb i møgeltønder
er det da forbudt?

gebis i vandglas
jeres bud er lige så gode som mine

15 årig finger
forhåbentlig er fingeren lige så gammel som resten af kroppen.

1 år! Og vi snupper nok et par mere…

12 comments on “1 år

  1. Tillykke med 1 årsdagen, ja man bliver lidt overrasket over hvad det at blogge kan føre med sig. Jeg læser gerne med i de næste par år….;-D

    • Ja søgeord kan være ganske underholdende, men også lidt forvirrende, for det kan være ganske svært at regne ud hvordan pokker et eller andet kan føre … hertil …

    • Jo tak jo tak – og det er jeg sandelig osse. Det har ført meget godt med sig. Blandt andet at vi lærte dig og de andre at kende.

      Søgninger er altid lidt sære og lidt pudsige. Heldigvis. For det er jo god underholdning.

  2. Tillykke med blogfødselsdagen.
    Man har simpelthen ingen fornemmelse af udkommet, når man starter på det bloggeri, men jeg er glad for at læse, at (også) du er tilfreds med det.
    Googlesøgningerne er en kilde til evig underholdning 🙂 – jeg kunne især godt lide dem med fingeren og med ‘experten’ – det er nok DR, der har været på banen her; de hidkalder jo eksperter til snart hvad som helst …

    • Jo tak, og nej det må du nok sige. Tilfreds – ja, det kan du tro jeg er. Meget.

      Har faktisk overvejet at lave den samme søgning for at finde ud af hvad der var så rystende med en barnedåb i møgeltønder, at man lige frem skulle hidkalde en expert… (som jeg i øvrigt også troede var en radio/tv forhandler?)

  3. Tillykke med jubilæet. Kan forestille mig, at du har brugt en del mere krudt end så mange andre (som mig fx) på at overveje skal-skal ikke blogge. Godt, at du gjorde det. Du gør os andre så meget klogere. Og jeg håber, at de mange kommentarer også kan give dig noget tilbage. Jeg glæder mig til fortsat at læse med 🙂

    • Tak for det – og nej, jeg brugte egentlig ikke så meget krudt på skal/skal ikke starte en blog, men en hel del mere på at finde grænsen for hvad jeg kunne skrive om og at holde mig selv fast i den beslutning selvom jeg lærte læserne at kende ude i det virkelige liv.
      Rødmer, og takker.. det glæder mig rigtigt meget at du skriver sådan og jeg bliver faktisk osse lidt rørt.

      Kommentarerne er og bliver det bedste! 🙂

  4. Rigtigt hjerteligt tillykke! Tak for et år med indlæg som mange gange har fået mig til at stoppe op og tænke barelidt mere over en hel masse!
    Jeg glæder mig til alle de kommende år!

    • Tak, og selvtak.. Jeg bliver altså lidt rørt, når jeg får at vide, at det jeg skriver, får folk til at tænke over ting, de ikke normalt tænker over. Det er dejligt at vide.

      Og jeg glæder mig osse.. det bliver garanteret kun bedre og sjovere..

Har du kommentarer eller spørgsmål:

