Et nyt lille fototrick

Og her kan alle være med.

Fik det her tip pr facebook så jeg kan bestemt ikke tage æren for det, og jeg må indrømme at hvor god jeg end er i googles univers, så kendte jeg ikke til dét her.

Det kommer fra webwoman, der altid er god for et par tips eller 50.

Prøv en gang at åbne google søgeside til billeder og så åbne den mappe, du har dine billeder i. Dvs altså bare én af mapperne, da jeg går ud fra, at de fleste har adskillige mapper. Så vælger du et billede, du har brugt på din blog eller på nettet i øvrigt med musen og trækker filen ind i selve søgefeltet.

Første gang jeg læste den beskrivelse rynkede jeg brynene en smule og synes det virkede lidt underligt at jeg skulle trække en billedfil ind i et tekstsøgefelt.

Men prøv det alligevel.

Til jer der ikke gider teste det selv, kan jeg fortælle at google bliver ganske meddelsom om hvilke sider på nettet det billede, du har valgt, er blevet brugt (eller misbrugt, om man vil) på.

Sjovt legetøj, og jeg fandt et af mine på en tysk side for turisme i en for mig ganske ukendt by. Særpræget, men jeg bliver dog krediteret. Med fuldt navn – og det er også lidt særpræget.

4 comments on “Et nyt lille fototrick

  1. Det er skide smart, jeg har hørt om det, men kunne ikke gennemskue hvordan jeg egentlig skulle gøre.. Fedt tak, jeg vil prøve at tjekke nogle af mine billeder.
    Ps.. Er vågen nu.. 🙂

    • Når man læser om det virker det som om der er noget i beskrivelsen der mangler, men det er faktisk så simpelt – træk filen ind i tekstfeltet… ikke særligt intuitivt når man nu er vant til et eller andet java halløj med et særligt “upload billeder her” felt.

    • Så har du sikkert valgt de forkerte billeder – jeg fik i øvrigt skægge resultater da jeg prøvede med billeder af genboens trappe (du ved den med duen), fik en masse lignende billeder… altså kvinder i kjoler på røde løbere. Det var åbenbart dét google så, da den så min trappe. Avanceret.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

