Endelig weekend og lidt evaluering

Jeg kan lige så godt indrømme at jeg ikke har haft en særlig god uge. Hverken på det mentale eller på det arbejdsmæssige plan. Jeg har været dybt irriteret på min chef pga nogle brudte aftaler vedrørende planlægningen af min arbejdsplan. Ikke at det er verdens vigtigste detaljer, men jeg mener jo nok at det er sådan noget hun får sin noget højere løn for. At have overblikket, lave aftalerne og bringe dem til udførelse, så alle ved hvad de har at rette sig efter.

Og så prøvede jeg atter at fiske efter den der dato for den årlige samtale. MUS-samtalen, også kaldet. En del af mine kolleger har været hevet til side, men mange har ikke, så det der ikke bare mig der har været lidt forvirret over det udeblevne møde. Fik et ganske overraskende svar, da jeg spurgte efter det.

– jeg har besluttet at der ikke skal holdes flere, det er rent tidsspilde at vi sidder og kigger på hinanden og ikke ved hvad vi nu skal tale om. Og i øvrigt er det ikke påkrævet.

Case closed.

Jeg er dybest set ligeglad med selve samtalen, selvom jeg jo nok havde set den som en mulighed for at få snakket om nogle tåbelige arbejdsgange, nogle ting der får firmaet til at se uprofessionelle ud i kundernes øjne, og visse administrative praktikker, der gør det konkrete arbejdsflow utilfredsstillende og en mere eller mindre daglig frustrerende oplevelse for os, der er på gulvet og skal effektuere ordrerne i den rette rækkefølge, på den rette tid og i den rette mængde. Men det er åbenbart tidsspilde at tale med os om hvad der kan gøres bedre.

Det er ledelsesmæssig arrogance så det klodser. Og da den nye oplysning spredte sig i rækkerne kunne man mærke at folk blev lidt knotne og at motivationen faldt drastisk. Jeg vil forsigtigt gætte på at chefen kommer til at fortryde den beslutning.

Ugen har også budt på et besøg hos sexologen med nye indsigter til følge. De er lidt svære at kapere, men jeg tror på at viden om dette og hint måske kan være med til at få mig på rette spor igen. Og jeg kan lige så godt advare sarte sjæle – jeg skriver på et indlæg om de her ting. Om det bliver færdigt til udgivelse aner jeg ikke, men processen med at skrive er jo osse positiv i sig selv. Men jeg vil ikke skrive mere om det nu – vil prøve at skrive dét i stedet.

Nu er det endelig weekend, og vi tager en slapper fra de daglige pligter og går i gang med weekendens ditto. Vasketøj, bilvask, rengøring, madlavning til et par dage og alt det andet. Og så vil vi i skoven og se om der er kommet hyldeblomster. Kæresten kan nemlig forvandle sådanne til den herligste sommerdrik som vi nyder at have det meste af sommeren. Næsten lige så sukkerfyldt som cola, men mere velsmagende. Og en hel del billigere.

Og så tror jeg måske vi laver en lille surprise-sammenkomst med et par andre et sted i skoven.  Vi må se, intet er afgjort. Vejret skal jo osse helst arte sig bare sådan nogenlunde.

Kunne være jeg skulle tage kameraet med i dag. Har en fotokrise i øjeblikket, hvor jeg ikke rigtigt er tilfreds med noget som helst der bliver gemt på hukommelseskortet. Det må være sådan forfattere har det med en skrivekrise. Jeg gider simpelthen ikke tage billeder når de bliver så dårlige altid.

10 comments on “Endelig weekend og lidt evaluering

  1. … hun er lidt for viderekomne hende din chef. Naturligvis kan man altid bede om et møde selv. Det står jo folk frit for!
    God tur i skoven – jeg elsker den slags surpriser’ 😉 Skove er altid gode til den slags!
    Og tag så lige at få kameraet op igen – du tager jo nogle herregode billeder – måske skal du rykke et par skridt baglæns.
    Når jeg har haft skrivekrise længe, sætter jeg mig bare og skriver uden mål og med og det bliver tit godt!

    • Jeps, men tror måske der er lidt stress på pt. Synes bare lissom ikke det er en undskyldning jeg helt kan bruge til noget.
      Jeg skal nok prøve at finde kameraet frem igen. En eller anden dag 🙂

  2. Hvor er det ærgeligt at blive fejet af på den måde. Der er da ting, man gemmer til den slags møder. Det kunne være at du skulle forsøge at booke en tid. Fordi du har brug for det. Det må en god chef være lydhør for.
    Jeg håber, at der venter jer en god dag i skoven. Jeg har besluttet mig for at lørdagen skal bruges til at få nogle ting på plads til studenten og hendes fejring. Herefter er der afslapning. Og da jeg bor sammen med 3 herrer, så kommer der nok lidt bold i tv i aften. God dag til jer.

    • Ja, det er lidt frustrerende. Problemet ved at jeg tager initiativet til sådan en samtale er at det mister sin naturlige struktur og at jeg skal styre samtalen. Det kan let blive til min ulempe. Så jeg tror egentlig at jeg undlader i første omgang.
      Vi har haft en rigtig dejlig dag i skoven i godt selskab og i et vejr der for en gangs skyld valgte at arte sig.

      Nåehja det er jo i aften de skal have tæsk… nogen af dem. Går ikke særligt op i det der og er allerede lidt forskrækket over at finde ud af at det har tænkt sig at stå på i en måneds tid, det der EM.

      Men god fornøjelse med det hele og håber at studenten bliver student med et resultat hun vil være tilfreds med.

  3. Jeg er fuldstændig rystet over, at din chef kan finde på at aflyse MUS-samtalerne. Det gør man simpelthen bare ikke. Det er dybt demotiverende for medarbejderne, at chefen ikke én gang om året gider at ofre en time eller to på dem. Jeg tror bestemt, at hun kommer til at fortryde den beslutning. De gange jeg selv har haft medarbejdere, har de årlige MUS-samtaler da været noget jeg så frem til, fordi det var min chance for at få tid til at få talt ordentligt med hver enkelt. Hvordan pokker kan man så aflyse det?

    Godt I fik en dejlig dag i skoven! Hyldeblomstsaft smager vidunderligt!

    • Ja, det overraskede også mig, men på den anden side – hun har jo osse en chef, og det kan jo være at det er her beslutningen er truffet, fordi han synes det er spild af tid. Det skulle i øvrigt ikke overraske mig. Men uanset hvem der har besluttet det, tror jeg at det er en skidt strategi på den kortere bane.

      Det var en smule for tidligt med hyldeblomster, vi fandt ikke nok til at det kunne betale sig at plukke til at tage med hjem. Men vi nød duften af sommer.

  4. Det er simpelthen død-urimeligt, at din chef fejer dig af på den måde. Hun burde jo kunne regne ud, at når du efterspørger en samtale, så er der grund til det, og så kan hun jo spørge resten, om det er i orden med dem at springe over.

    Og jeg kan sagtens se, at det er om ikke død-født, så i hvertfald svært at insistere, fordi det så er imod hendes ønske og noget, som du urimeligvis skal styre. Øv altså 😦

    • Det er urimeligt og værre end dét – det er tåbeligt. Noget så decideret.
      Men tog et lille skridt igår – ikke i hendes retning – men faldt i snak med selveste administrationschefen i går over kopimaskinens sædvanlige Bob Marley Jamming. Fik hvisket til hende at de altså meget snart skulle gå i gang med at arbejde med kommunikation med medarbejderne. For dér fejler de ganske meget. Og i det firma jeg arbejder er medarbejderne det største aktiv de har. Firmaet er aldrig bedre end de medarbejdere de sætter til at løse opgaverne. Hun lyttede – en smule overrasket.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

