Leg og alvor

Har fundet et sjovt lille stykke legetøj på nettet og tænkte, at jeg ville dele det med jer andre. Især jer der har et lille problem med at løsrive jer fra de forprogrammerede indstillinger på kameraerne. Det havde jeg også engang, men det er en vane der kan brydes og som gør det hele meget sjovere når man først er i gang.

Men kig lige engang på den her side – og bemærk at den simulator også findes til iphone. Og vist nok fungerer rigtigt godt dér. http://camerasim.com/camera-simulator/.

Har siddet og leget lidt med den og den er forbløffende præcis i sin test af de forskellige indstillinger.

Og så noget helt andet. I morgen er det en tur til psykologen. I hvert fald i følge planen, men jeg er egentlig lidt småsyg og det er spørgsmålet om jeg overhovedet kommer afsted. Men det bliver en lidt interessantere session, for denne gang planlægger jeg faktisk at tage min trofaste makker med. Hunden. Håber ikke den kaster sig over hendes reol med legetøj til børnene og bare lægger sig på gulvet og venter på at der skal ske noget igen.

Jeg er egentlig lidt nervøs for besøget der i morgen. Der foregår mange ting og jeg har de særeste tanker om alt muligt. Men hun er normalt god til at få noget struktur på det hele. Det er jo sådan set det jeg går der for. At få struktur på det jeg ikke selv kan strukturere i hovedet.

Det er som om hun er lods og jeg er kaptajn og vi sammen skal finde vej gennem en vanskelig passage uden brug af søkort og med blændede ruder. Det er godt hun er en erfaren dame. Håber ikke hun ryster mig alt for voldsomt så det bliver svært at finde hjem igen. Forventer en svær time. Og en sværere tur hjem – agter at tage en pause undervejs og gå en lille tur med hunden.

14 comments on “Leg og alvor

  1. Den simulator er da helt fantastisk! Tak skal du have. Jeg får hele tiden resultatet: Not bad but the photo could be a littele less grainy. Ved du hvad jeg gør forkert?

    Det lyder super med din psykolog, og jeg kan godt lide dit billede med kaptajnen og lodsen. Og det er jo rigtigt, at noget af det psykologer kan er at hjælpe med at få struktur på tankerne. Nu har jeg ikke læst med længe nok til at vide, hvad der egentlig fik dig til at starte der, men jeg gætter på, at det er hele historien med din storebror, og den kræver da bestemt at blive snakket igennem ikke bare en gang men flere gange. God tur til psykologen – jeg håber, du kommer af sted. Hunde skal sikkert nok arte sig 🙂

    • Nå nu har jeg fundet ud af, hvad jeg gjorde forkert – det var ISOen der stod alt for højt. Jeg satte den ned på 200 og fik resultatet Nice shooting.

    • Ja, den er lidt skæg at lege med, men husk at der er mange gode indstillinger. Ikke bare én. Og resultatet skifter jo alt efter hvordan du sætter kameraet op.

      Så gætter du faktisk helt forkert, for jeg ville overhovedet ikke tale om det med min bror i starten. Men psykologen var helt klar over at der var noget i min barndom. Tror nok egentlig at jeg med det samme erkendte det, men at det ikke var noget jeg ønskede at tale om. Eller også veg jeg uden om.

      Har skrevet om de der første besøg et eller andet sted… og eftersom at jeg ikke kan huske hvor, så er det vist på tide at jeg begynder at læse op på det. Ellers begynder jeg jo bare at gentage mig selv.

      Hvis ikke hunden arter sig ryger den i bilen, vejret bliver vist ikke så varmt og solrigt at den ikke kan sidde der.

  2. Det må jeg da lige ha’ kigget lidt nærmere på.. eller endnu bedre, du kommer forbi og viser mig det, så kan hunden og Bumle hilse på hinanden.. 🙂

    • Det er så en aftale… er vi ved at lave en tradition… at psykologbesøg efterfølges af kaffe hos dig og Hasse? 🙂

      Tror måske ikke nødvendigvis der er grundlag for et større venskab ml hund og kat… min hund har ikke været i nærkontakt med en kat siden den var hvalp. Og nu er den voksen og ved godt at den i bund og grund er en hund der er avlet til selvstændig jagt.

  3. Jeg må lige indskyde at jeg ikke mener at hunde og katte skal være venner.
    Og så er psykologbesøg vel altid grobund for tanker? Ellers ville man vel ikke gå der? Håber det går – og hyggeligt at tage vovsen med!!!

    • Hunde og katte der vokser op sammen kan ellers godt være venner – ikke bare som i fredelig sameksistens – men deciderede venskaber.

      Det skal nok gå – også i dag. Med eller uden hund.

  4. Håber virkelig, at du kommer afsted til psykolog med eller uden hund. Hvorfor er det forresten, at du vil ha’ den med? Kan forstå, at du forventer en virkelig hård session denne gang, men hvis det er det, der skal til for at komme ud på den anden side, så er det vel det rigtige at forsøge at stå det igennem? Godt, det er en erfaren dame, så kan hun vel også prøve at være hård på en skånsom måde. Man kan jo ikke sige ‘god fornøjelse’, vel? Så det må blive noget med at ønske dig en givtig/givende tur 🙂

    • Jeg kom afsted.. og nu skal jeg sove på det. Var præcis så hårdt som jeg havde forventet. Og lidt til.

      Mht hunden, først og fremmest for at bil-træne den lidt. Det er flere måneder siden den har været på en længere tur (bor ca 120 km fra psykologen) og fordi i dag var det muligt rent praktisk at have den med og endelig fordi det ikke var så varmt, så det var også forsvarligt at have den siddende i bilen i en times tid i skyggen. Sekundært for at give den lidt nye indtryk og miljø-træne den en smule.

      Og så er det altså en del mere hyggeligt at gå en tur og samle sig sammen inden besøget hos psykologen når hunden er med.

      Men de timer er som regel givende – så de er besværet, humøret og alt det andet værd. Nu skal jeg bare samle mig lidt sammen og prøve at fordøje..

  5. Meget sjovt legeprogram, men jeg havde nu været igennem præcis de samme øvelser med mit kamera for at se hvilke forskelle det giver. Egentlig er der vel ikke så meget hokus-pokus over det – mestendels ren logik.
    Øv, hvor lyder det højrøvet, og så god er jeg jo heller ikke ligefrem, at jeg kan tillade mig at være det … … men så har jeg jo en John 😉

    Jeg håber du kom så vel gennem seancen i går, at du kan sove godt i nat. Er det ikke svært at tage direkte hen til nogen og skulle være selskabelig? Også selv om det er så dejlige mennesker som Inge og Hasse?

    • Ja, det lyder faktisk en smule høj-måset. Men det er ok, når det nu er dig 🙂

      Jeg kan godt lide den simulator fordi den for det første har et velvalgt motiv hvor intet skifter andet end det du selv stiller på og du ser resultat med det samme på en større skærm end den kameraerne leverer. Men ja, det er jo bare leg – det er ude i virkeligheden det gælder, og der er der ikke noget der hedder “alt andet lige”. Der skifter alt, hele tiden.

      Det er ikke svært at være social lige efter, oftest kommer reaktionen nogle timer senere. Der har kun været enkelte gange hvor det ville have været umuligt at sætte en facade op bagefter. Men selv der tror jeg faktisk at Inge fint ville kunne håndtere dét osse. Har dog ikke været aktuelt.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

