En slap dag

Nej, vi gider faktisk ikke rigtigt noget i dag. For første gang er temperaturen oppe over 20 grader på et tidspunkt, hvor vi har mulighed for at nyde det. Og det gør vi så. Slapper af og snakker lidt løst og fast om flytteproblemstillinger, om job, om hundens seneste kunststykker, hvilken del af skoven vi skal besøge i dag og om hvilken kage hun skal bage i dag, og dermed yderligere sabotere min sommerfacon.

Vi hygger os og mens hun bager sidder jeg og læser lidt op på blogland og kigger på på de sidste nyheder.

Jeg er klar over at den sidste uges blogindlæg har været rigtigt politiske. Både politisk korrekte, men også politisk ukorrekte, og jeg håber ikke jeg har fået skræmt alt for mange væk med mine holdningstilkendegivelser om hele misbrugssagen efter den der dokumentar på tv. Det har fyldt meget i den offentlige debat, og dermed også fyldt meget i mit hoved.

Jeg lover at min blog snart bliver sig selv igen. Når jeg altså har brugt et par indlæg mere på det jeg kalder incesthistorien. Men ikke mere nu – vi tager en pause.

I min tur rundt på nettet plejer jeg også at se om der kommer noget interessant i tv i aften. Har en vis hang til dokumentarer af enhver art og af en vis kvalitet, men ser til min forbløffelse at sendefladen mere eller mindre er ryddet på grund af en dåb i Møgeltønder. Ikke et ondt ord om kongehuset, men indrømmet det er måske lige rigelig dækning af en dåb at starte kl 12 når selve dåben først finder sted kl 17 så vidt jeg kan se.

Har det egentlig lidt sådan her med de der små kongelige.. glæder mig når de bliver født og er som børn skal være (andet er sådan lidt besværligt lige i deres tilfælde).. ser frem til at få et navn på dem.. og så gider jeg faktisk ikke høre noget som helst om dem før de fylder 18, er myndige og dermed rent konstitutionelt i stand til at sætte sig på Danmarks imaginære trone.

Håber mange sætter sig foran TV i dag så vi kan nyde naturen uden alt for mange andre, der er ude i samme ærinde.

6 comments on “En slap dag

  1. Det er heldigvis en god dag til at slappe af med noget andet end fjernsyn! Jeg er også ret ligeglad med barnedåb hos de kongelige, men der er jo mange, der genre vil se det. Og fred med det. Men jeg forstå bare ikke, hvorfor BEGGE vores største kanaler skal køre med en parallel-dækning af begivenheden?!?!

    • Det er det nemlig, og dagen skal udnyttes i fuldeste drag.

      Tror det vil være en tv-mæssig taberstrategi ikke at dække sådan en begivenhed. Bare lidt belastende hvis man ikke gider se det. Heldigvis er vejret jo fedt – så ud og nyd det og har man interesse i selve navnet vil nyhedssiderne jo flyde over med det lidt over 17 alligevel.

  2. Jeg synes din blog er alletiders, og bliver nogen skræmt….ja..hva’ så ? Jeg synes du skal fortsætte og skrive det der falder dig ind..politisk korrekt eller ej, så fortæller du jo noget, der bør fortælles noget mere om.

    • Jeg ved jo heldigvis at rigtigt mange læser med og vender tilbage så helt tosset er det nok ikke. Men du kan være sikker på at jeg ikke ønsker at provokere bare for at provokere når jeg bliver ukorrekt. Men bliver det fordi jeg faktisk mener at der ikke er nogen nemme løsninger hvis vi også skal tænke på retssystemet, retsbevidstheden, de konkrete problemstillinger… tænker som en følelseskold embedsmand, ind i mellem.. også når jeg selv er ramt af problemerne. Og det gør mig vist til lidt af et særtilfælde. Ikke et bedre eller værre tilfælde – bare lidt sær. Tror det er en af mine overlevelsesstrategier i en umulig verden.

      Er glad for at du kan lide at “komme her”…

  3. Din blog er da sig selv – eller har jeg bare ikke fulgt dig længe nok? Og de politisk ukorrekte er da næsten de bedste.

    • Du har ganske givet ikke fulgt med længe nok 🙂 Men sådan er det, det er jo trods alt de færreste forundt at være med helt fra start. Jeg har jo heller ikke været længe nok med ovre hos dig.. men har læst lidt op på lektien.

      Tak for ros – men det er i hvert fald også de mest provokerende.. måske ligefrem angstprovokerende for nogen

Har du kommentarer eller spørgsmål:

