Giv mig en dato

Ville så gerne have en dato nu. Altså den for vores flytning. Vi ved hvornår vi overtager det nye sted. Og det er ca det eneste vi ved.

Vi ved ikke hvornår vi slipper af med vores nuværende bolig, Vi ved ikke hvor lang tid håndværkerne skal bruge i den nye lejlighed for at udføre de nødvendige vedligeholdelser (inkl modernisering af køkken), vi ved altså ikke hvornår vi skal flytte. Men vi håber at næste uge bringer os vished, og indtil da prøver vi at forberede os til to scenarier. At vi enten får vanvittigt travlt eller alt, alt for god tid. Alt hvad der kan gøres på forhånd bliver gjort. Ryddet op, ryddet up. Pakket vintertøj, selvom jeg godt nok skrabede is af bilruden i går morges og manglede vanter da jeg gik morgentur med hunden, rydder op i kælderen – og køkkengrejet til diverse festmenuer nytårsaften får vi vist heller ikke brug for lige foreløbigt.

Det var meningen at drillebilen nu skulle sælges, for efter flytningen er den af alle mulige årsager aldeles overflødig, og vi behøver pengene til flytningen. Det var egentlig klargøring af den, der stod på mit lørdagsskema, men designikonet har jo smidt en bremseklods, og kan derfor ikke bruges til noget som helst andet end eksternt lagerrum. Tid på værksted er bestilt, men designikoner på hjul har det med at have møgbesværlige løsninger på selv simple ting, så der skal bruges lidt ekstra tid på at udbedre den der skæve skivebremse. Nu skaffer vi så pengene andetsteds og drillebilen har bare at holde sig på måtten de her par måneder.

En anden dato, der også står højt på ønskesedlen er “indkaldelse til den årlige medarbejdersamtale”. Men tror desværre at min chef har alt for travlt med at få ferieplaner, ansættelse af afløsere og besværlige helligdage til at gå op i en højere enhed. Men det skal altså være snart, hvis de skal overholde de der benhårde frister.

Det bliver en noget anden samtale end sidste år, hvor jeg jo bare var lalleglad for at have fået en chance for at komme tilbage på arbejdsmarkedet, da ingen andre turde ansætte mig. Nu har jeg bevist at jeg er en værdifuld arbejdskraft. Chefen vidste det sidste år, det gjorde jeg ikke. Nu ved vi det begge to. Forudser at forløbet af den samtale kommer til at bære præg af den viden. Jeg vil nok være lidt mere skarp i formuleringerne af hvad der er skidt og kanel, fordi jeg ved at jeg nu er en af de medarbejdere der har en vis værdi. Er ikke naiv, og ved at det for en stor del handler om at være profit-skabende og effektiv. Og det er jeg. Giver mig en mulighed for at sige fra og til, for jeg er ikke som sådan truet på mit ansættelsesforhold. Det håber jeg da i det mindste ikke.

ps – gode råd til sådanne samtaler modtages gerne 🙂

12 comments on “Giv mig en dato

  1. Usikkerhed omkring flytning er ikke særligt sjovt. Faktisk nej..
    håber snart I får besked!

    Man kan jo også bruge en MUS til at lære noget nyt – få andre udfordringer osv. Udvikle sig. Udvikle sin chef!

    • Vi må bare erkende at det ikke er noget vi kan kontrollere, så vi forbereder os på begge scenarier. Den hurtige og den langsomme. Eneste alvorlige problem er at dem der skal hjælpe os jo osse skal på ferie, så der får vi muligvis et lille problem. Eller en udfordring. Vi må se.

      Det kunne være lidt skægt at forsøge at udvikle sin chef – er det ikke nok at jeg prøver at udvikle firmaets salgs- og markedsføringschef 🙂

    • Uvisheden gør det møgsvært at planlægge en flytning, og især fordi det jo ligger i ferietiden, og ingen aner hvor de er og hvornår. Og når vi så ikke kan sætte dato bliver det sværere – men vi regner med at finde løsninger på tingene. Er gode til at improvisere.
      Drillebilen har bare at holde de her par måneder. Det er et klart must.

  2. Biler skal bare virke…. Hele tiden.
    Jeg har også min MUS-samtale til gode. Og det er faktisk lidt irriterende, for den burde have været. Jeg har selv bidt i græsset. Dog af helt andre årsager end dig, så jeg synes bare at det er fedt, at du har godt fat igen…. Pas godt på dig selv….

    • Vi har et ganske særligt forhold til det der med biler og om de virker.. har haft et par sære oplevelser med dem begge to. Men egentlig er jeg jo meget glad for dem.

      Tak og jeg skal prøve… altså at passe godt på mig selv. Et væsentligt skridt er at selvtilliden er ved at være tilbage 🙂

  3. …Der er andre Blog-skrivere, som laver Blog-Træf…
    om det var en idé til eventuelle manglende hænder til flytningen???
    Bare en skam at jeg absolut bor for langt væk (1200 km) – og derfor er jeg jo temmelig fræk ved at foreslå det, ikke????
    Men det kunne jo være at der var andre spontan-hjælpe-muligheder i nabolaget eller lign….
    Ét er sikkert: Der bliver noget at fortælle om!!! 😉

    Angående samtalen…
    Du har værdien, men de andre har magten og ikke altid indsigt….
    Den der med sikre arbejdsforhold er jeg ved at redigere med respekt:
    ved at lære at være diplomatisk ærlig…

    Du har nok om ¢rerne nu….godt at du har mere selvtillid til at bære det!

    • Et egentligt flytte/arbejde/hygge blogtræf ville nok ikke være løsningen for mig og jeg kender stadig ikke datoen 🙂

      Jeg skal nok klare det hele – ville bare ret så gerne have den samtale overstået, så jeg ved lidt mere om hvad der skal ske med mig. Og om der venter udfordringer til mig jeg kan klare eller nogen jeg får sværere ved at klare.

  4. Angående din MUS: Mit bedste råd er at du skal lytte og at du skal være ærlig. På den måde kan du lære noget af samtalen.

    • Ved måske ikke lige om der er så meget at lære men håber at blive lidt klogere på hvad fremtiden bringer. Om der kommer ændringer i min arbejdsbeskrivelse eller andet godt. Men lytte og være ærlig? Det kan du tro!

    • Det håber vi dælme også. Altså. Nu.

      Bilen holder endnu – og lige nu står den og puster ud ved siden af designikonet der er helt cool.
      Indrømmet, et af drillebilens klare charmetræk er – at den har AC. Der virker. Endnu. Det har den anden altså også – men den er vist småulovlig at køre med et asymmetrisk antal bremseklodser.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

