Det er en god dag

Det må det være når:

  • Himmelen har været et langt fantastisk skue af tunge skyfronter, og jeg har været heldig at jeg har haft god tid til at kigge ud på det. Desværre havde jeg ikke kameraet med mig i dag, for det så virkelig tungt og dramatisk ud. Jeg elsker sorte, tunge skyer og kan jeg få øje på en overbelyst måge, der flyver rundt i en solstribe er lykken gjort og jeg falder helt i staver.
  • Jeg slet ikke blev mobset eller irriteret, da det viste sig, at den hundelortepose kæresten gav mig i eftermiddag havde et hul i bunden. Og at det opdagede jeg lidt for sent.
  • Der er en herlig fridag i morgen der skal bruges på at sortere lidt i gamle bøger og jeg glæder mig faktisk til at slippe noget dødvægt i mit indbo. Kæresten har fået til opgave at sortere i røreskålene (he he he)
  • At jeg ikke lader mit humør gå på af at jeg har fået med både høvl og grovfil for de sidste indlæg jeg har skrevet. Må konstatere, at jeg også dér har brudt et par tabuer eller flere. Og det – skulle jeg hilse at sige – er ikke velset i incestoffersammenhæng. Det er en god dag. Og i morgen bliver bare endnu bedre. Men ved ikke lige om der kommer flere holdningsprægede incest-indlæg fra mig. Jeg ender jo med at være aldeles venneløs. Var trods alt nok for provokerende i mine lidt for markante, men ærlige holdninger.
  • Vi har foretaget væsentlige flyttebeslutninger såsom at ordne og vælge tapeter, farver, køkken og gulve. Det bliver fint og ganske cool.
  • Vi modtager oplysningen om at designikonet for en gangs skyld har nedlagt arbejdet og overlader tjansen til drillebilen, som vi pludselig er superglade for, at vi ikke fik solgt. I øvrigt har den også træk, og det er en ganske charmerende egenskab når man skal flytte.

Solen skinner og jeg vil gå ind og sno mig i sofaen med min kæreste og takke hende for livet, kærligheden, trofastheden og glæden. I trods, på trods men især i kraft af…

10 comments on “Det er en god dag

  1. Det ER en god dag!

    Noget jeg bare ikke fatter er: hvorfor kan man ikke være uenige uden at man absolut skal tale grimt eller ikke gide hinanden mere??
    Længere er den ikke for mig.

    Den der hundelortepose.. DEN var jeg blevet sur over.. sådan generelt 😉

    • Jeg har oplevet det et par gange.. altså det med poserne.. så jeg har gjort det til en vane lige at checke posen inden den påføres snoren med en lille kunstfærdig knude. Kæresten grinede og påpgede at det kunne jeg jo bare have gjort – altså checket den først. Hun er en hård dame.

      Det andet – er vanskeligt at forstå. Men jeg må indrømme at jeg ikke er skabt til at være rygklapper. Er jeg enig i noget siger jeg det – er jeg uenig – så siger jeg det altså også. Også selvom jeg godt ved at begrundelseskravene er hårdere når man er uenig end når man er enig og bare kan adoptere hvad andre mener for én.

  2. Her er til gengæld ingen advarsler, som jeg nævnte i sidste kommentar.

    Jeg læste dialogerne, og man føler nu en gang det med føler og hvad der er rigtigt for andre behøver ikke være rigtigt for dig. Sådan siger jeg så tit, når nogen mener de er de klogeste. Jeg ved hvad der er rigtigt for mig, og har prøvet at lære vores børn, at de skal lytte til deres mavefornemmelse, og ikke til hvad alle andre mener (og det omfatter også mig, men de får min mening hvis de spørger).
    Håber du nyder en dejlig aften 🙂

    • Jeg VIL nyde en dejlig aften. Dælendusme!
      Man er jo altid den klogeste på sit eget liv og de ting der former de meninger man har om andres liv. Noget kan man bruge – andet kan ikke bruges, men en god debat er jo udviklende for alle parter. Men jeg forstår så ikke at man ikke kan være lige gode venner for det. Men jeg kommer også fra noget politisk miljø hvor vi hejlede hinanden igennem på vælgermøder, til budgetforhandlinger og hvad ved jeg. Og gik på øl-hus bagefter og skålede i gode, solide belgiske trappist øl. På tværs af partiskel. Men jeg kan garantere dig for at alle var klogere end alle de andre 🙂

  3. Selvfølgelig kan man have en anden mening, men forstår ikke at man så ikke gider andre fordi de siger deres mening…Meget mærkeligt!!!…Jeg elsker også de sorte skyer, de giver nogle gode billeder i forhold til fuld solskin….Fortsat god aften til jer..;-D

    • Ja, mærkeligt. Men tror det handler om at jeg endnu engang har brudt et tabu. At man helst ikke skal være uenige om det her.

      Jeg har taget sååå mange billeder af de mørke skyer, men det er sært for det er som regel ud af mit vindue. Når det trækker sammen på den måde bliver jeg en kryster og tager ikke gerne kameraet med ud. Så derfor kan jeg jo ikke vise billederne frem her. Øv.

  4. Du har ret, det må være en god dag.. og helt venneløs ender du ikke 🙂

    Man behøver bestemt ikke blive uvenner, bare fordi man er uenige. Tvært imod, så er der god styrke at hente i forskellige holdninger, og at kunne argumentere for sine egne synspunkter. Og du er forbandet god til at argumentere. 🙂

    • Det håber jeg da i hvert fald ikke 🙂

      Det er jo da den kultur jeg er vokset op med og har tilbragt mange år af mit voksenliv med. Men har nok været lidt naiv og lidt for markant og er endt med at trampe rundt som en elefant i en glasbutik. Men sådan er jeg jo osse – klare budskaber herfra, og når jeg nu ER uenig. Så må jeg jo osse skrive om det.

      Men forresten – der er noget andet der kan gøre én venneløs – udsigten til en flytning og indkaldelse til slæbetjans 😀

      • En båd der står på land og skal gøres sejlklar skaber også venneflugt, men de dukker som regel op igen, når masten er monteret.. 🙂

        • Må tro dig på dit ord – har ikke prøvet det… men regner med at visse gør som de plejer.. kommer når det er overstået og kræver deres anpart i maden og hyggen …

Har du kommentarer eller spørgsmål:

