Unfair konkurrence

Det er første dag med eftermiddagsgåtur med hunden – med bare arme og uden at småfryse stædigt i varmen, der trods alt ikke er varm nok. Det var det i dag.

De kan have deres piller, deres terapi, deres øvelser og alt det andet for sig selv. Intet slår en forårstur i varmen, de lysegrønne træer, vandets små lyde og hunden der lykkeligt afsøger skovbunden efter spor af mus og egern. Jager en due op og gør ophidset af en uskyldig and. Halen lige i vejret og flagrende ører. Sidder på en sten og slapper af og lukker arbejdsdagen godt ned. Knæet holdt og jeg bad idioten fra i fredags om at holde kæft og blande sig uden om … noget som han faktisk skulle blande sig uden om. Der er lagt bund til et nyt øveobjekt på ham – jeg skal lære at være kontrolleret vred, kontrolleret grænsesættende og kontrolleret ligeglad.

Hunden hopper lidt rundt på de store sten og jeg er lidt bekymret for om den skvatter i mølledammen.

foraar_9

foraar_10

Vi kaster pind hele vejen tilbage.

Forårslykkeland.

6 comments on “Unfair konkurrence

    • Ja, den var særlig dejlig fordi vejret var særligt dejligt. Men de fleste ture ud med hunden har en vis skønhedsværdi. Man tømmer hovedet og får brugt benene.

  1. Første og sidste arbejdsdag i denne uge er overstået.. jeg har fri, og vejret har bare at holde.. Nu vil jeg ha’ sol og varme på bare arme. 🙂 Jeg vil undlade at hoppe rundt på de store sten, men jeg glæder mig lige så meget som din glade lille hund over foråret der endelig ramte os.

    • Det var en kort arbejdsuge, du tog der. Men det er dig velundt, og jeg håber at golfbanen tar imod. Er vel det tiden skal bruges på, efter vinterens afsavn og abstinenser. Håber naturligvis også at det gode vejr bliver lidt endnu, men det ser egentlig ikke alt for lovende ud. Det er da sjovt at hoppe rundt på stenene, bare ærgerligt at der er vand i skoen til dem der træder ved siden af. Men hunden kom i øvrigt tør-potet i land.

    • Det er nemlig det, det er. Og den virker hver gang, bare ærgerligt at virkningen ikke er så langtidsholdbar som de andre remedier og teknikker jeg nævner. Det er nok bedst at kombinere tingene en smule.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

