Hygge-sysler og ro

Jeg har aflyst aftalerne her i weekenden. Jeg vil have ro på nu og helst ikke se for mange mennesker, og da slet ikke på en gang. Jeg vil ikke udsættes for for meget larm eller stress.

Det er vist det klogeste. Jeg er i øvrigt heller ikke særligt godt selskab, medicinændringen taget i betragtning. De der piller giver altså stadig en vis mængde luft i maven (og så behøver jeg vel ikke gå i detaljer med dét mere).

Så det bliver bare kæresten, hunden og jeg i et par dage. Og så skal der hygges igennem med kaffe, kage, film, gåture i skoven – og så altså alle pligterne, der indbefatter vasketøj, rengøring, madlavning til til et par dage og at jeg laver en stabel pandekager, der er talrige nok til at holde hele weekenden. Og i morgen bager kæresten kager, der holder hele ugen.

Næste uge har jeg tid hos psykologen, og jeg tror det er vældigt passende planlægning, da der vist bliver aldeles rigeligt at tale med hende om. Må prøve at få styr på de ting, der fremprovokerer problemerne for mig nu. Så kan det jo være at jeg bliver lidt bedre til at styre uden om eller håndtere det lidt bedre. Er bare lidt bange for at der skal graves meget, meget dybt efter årsagerne nu. Især fordi jeg er i konstant nærkontakt med erindringer og fysiske oplevelser fra min barndom i øjeblikket. Erindringer jeg ikke tidligere har tænkt så meget på, men som nu begynder at passe ind i det store puslespil på lidt andre måder end først antaget. Det kan være alt fra musik i radioen til billeder på nettet, der pludselig sender mig på u-tur i spekulationsland. Det holder jo ikke, men jeg tror desværre at jeg bliver nødt til at tage de her ting alvorligere end jeg har gjort tidligere i mit liv. Der er nok en grund til at det kommer frem nu. Og hiver en masse andre ting med sig også.

Det bliver en af de sejere samtaler hos den psykolog. Også fordi det hele haster lidt mere (pga den der tilskudsproblemstilling).

Men så stopper jeg nok i Roskilde på vej hjem – kender én der muligvis når hjem fra arbejde og kan give mig en kop kaffe, et smil og lidt ro inden hjemturen. Så går det der med at køre fornuftigt og sikkert nok også meget bedre. Selv i drillebilen.

8 comments on “Hygge-sysler og ro

  1. Superfint at du kan mærke at du har brug for fred og ro, og Inge er altid god at få en snak med…;-D God weekend til jer tre…

  2. Ja jeg synes også det er skønt at du kan mærke efter hvad du har brug for – det er så vigtigt at vide hvor ens grænser går!
    Jeg bliver sgu så gal over det med det tilskud. FOR POKKER altså. Det er ikke fair.

    • Det er nemlig rigtigt vigtigt at få fred og ro når det behøves. Nej det er nok ikke helt fair, men ved ikke om der kan gøres noget, der ændrer på den situation.

      • Jeg ville gøre noget. Jeg ville hive i alle tråde. Slå på at der netop i denne tid snakkes så meget om at ofre skal have hjælp. Det kan jo ikke passe at du ikke kan få mere hjælp. Det er urimeligt. ØV.

        • Burde nok – men det er en kamp jeg ikke rigtigt magter at kæmpe – især fordi jeg ved det er en taber-sag og at den energi jeg skal bruge på det, skal jeg bruge til andre kampe.

    • Det har jeg – en rigtig asocial én af slagsen. Lige hvad jeg trængte til.

      I lige måde – hvis du altså når hjem.. ellers tar vi kaffen en anden gang 🙂

Har du kommentarer eller spørgsmål:

