Kigger stift fremad

Altså til påsken og et par herlige fridage, som jeg behøver mere end ret meget andet lige nu. Desværre har jeg kun fri i selve helligdagene så jeg må udnytte den forlængede weekend bedst muligt og få mest muligt hvile. Rent faktisk er det første gang siden juli at jeg har mere end tre fridage i træk, og det synes jeg helt personligt er meget længe. Især når livet er lidt op af bakke, energimåleren står i rødt og sender små beskeder ud om, at nu skal batteriet altså genoplades inden systemet lukker helt ned og ikke lader sig genstarte helt så nemt som ellers.

Har haft en dårlig dag på jobbet. Som i rigtig dårlig. Elementer er stressede kolleger, en samtale med en dame på et skattekontor, der troede jeg ringede om en skibscontainer i Århus og ikke nogle fradrag på min egen årsopgørelse (tror det gik galt et sted i omstillingsprocedurerne), en forsvunden, men nu meget vigtig affaldscontainer (nogle papirer var vist endt et forkert sted) og sidst men ikke mindst; en alarm, der ikke lod sig finde, standse eller afmelde.

Sprang rundt for at finde panelet så jeg kunne indtaste de fire cifre jeg kendte så godt med den skingre biiuiiiii biiiuiiii i ørerne, samtidig med at jeg havde en anden kollega i telefonen. Hun mente helt sikkert at panelet var flyttet ud i baggangen. Det var det ikke. Vi har slet ikke nøglen til den gang. Så mente hun, at det var i et skab. Åbne alle skabe jeg kunne komme til og flå alt rundt for at se, hvor pokker det panel var. Endelig kom hun i tanke om, at det sad ved døren. Nu i ca 2 meters højde bag en låge. Indtaste kode. Biiuiiiii biiiuiii. Gentage kode. Biiuiiiii biiiuiii. Kollega siger – ring til vagtselskabet og afmeld alarm. Kodeord er whisky. Ny jagt indledes på telefonnr til vagtselskabet så jeg kan sige det forløsende whisky. Biiuiiiii biiiuiii. Intet nr nogen steder. Biiuiiiii biiiuiii. Kollega ringer til overchef, der endelig tager telefonen og finder dermed ud af, at koden er forkert og at den nye kode er xxxx. Tilbage gennem kontorerne og få slukket den der alarm, der nu havde alarmeret lystigt i 20 minutter.

Vi fik aldrig afmeldt alarmen og kan derfor nu konstatere at udrykningstiden til indbrud er 37 minutter. Det er da betryggende 😦

Overchefen kommer dælme selv til at æde den strafafgift for han havde ændret koden, flyttet panelet samt pillet opslaget om afmelde-telefonnumret ned uden at fortælle andre om det. Og i øvrigt var han taget på påskeferie.

Mon der er nogen, der er i tvivl om hvilken tilstand jeg var i, da jeg skulle begynde arbejdet. Så meget støj, stress og ballade; jeg var som en 13 dage gammel og ikke alt for hårdt opvredet karkklud og lovede mig selv ikke at betjene flere alarmer lige foreløbig.

Jeg vil have ferie. Og hvis nogen aktiverer så meget som en røgalarm eller en selealarm i bilen hopper jeg i luften.

10 comments on “Kigger stift fremad

  1. HOLD da op for en møgdag!
    Sikke en idiot din overchef. Hvad havde han forestillet sig? At I bare kunne gætte koden og kunne nummeret udenad?
    Men en dag mere og så har du da lidt fri!
    Jeg har først fri fredag eftermiddag. Mystisk I et katolsk land, hvor man ikke holder påsken i hævd med fridage.
    Men det fjerner naturligvis risikoen for at skulle købe ind en påskelørdag. Styggere findes ikke – det skulle da lige være d. 23 december kl 17..

    • 2 dage mere. Og så skal jeg nyde det og sidde i sofaen og drikke varm kakao og i det hele taget være super-doven.

      Sært at der ikke bliver uddelt flere fridage til jer… men glæd jer til at at komme tilbage til dk. Der er vi ganske rundhåndede med fridagene.

      Ja, han er en klaphat hvad det angår. Men tror egentlig der var givet besked om ændringerne, bare ikke til os der faktisk var til stede. At det så var mig det gik ud over var lidt uheldigt og min chef beklagede det osse. Og det var hende, der tog ordkrigen med overchefen om fejlalarmen og gebyret.

  2. UF! Alarmer er bare det værste. Vi har selv en. Og den sidder, hvor den sider. Og jeg kender koden, hvis min fjernbetjening skulle være væk. Alligevel klapper fælden en gang i mellem, og min hjerne holder stort set op med at fungere, mens blodtrykket stiger til cirka 300. Argh, det er slemt. 😦

    Godt, der kun er to dage til påskeferie, så krydser vi allesammen fingre for, at du lige hænger på med det yderste af neglene så længe …

    • Forestil dig så at stresse rundt i 20 minutter med det der i baggrunden og få alle mulige forkerte beskeder undervejs. Dét er stress.

      Vi har heldigvis ingen alarm her – altså bortset fra en hysterisk røgalarm, der ikke kan lide at vi bruger grillfunktionen i ovnen. Så der ryger den uden for døren.

      Jeg skal nok hænge på… belønningen for stresset igår var, at jeg får 2 timer tidligere fri onsdag. Foreløbig plan dog. Mange ting kan ske i det job.

  3. Det er vildt stressende med sådan en alarm i ørene, mens man mere og mere hysterisk forsøger at få den til at stoppe.. Jeg hader så meget at starte sådan et inferno.. Den chef er en klaphat, og selvfølgelig skal han selv æde den udgift.
    Jeg synes det er ret godt gået at du fandt den og fik den stoppet.. Jeg ville nok ha’ overvejet at sætte mig udenfor og skrige højere end alarmen.. 🙂
    Hold ud.. der er kun 2 dage mere som skal overståes, så har du 4 fridage i rap..

    • Hører ikke lige til skrigetyperne men tror jeg havde større lyst til at flå et eller andet ud af væggen og smadre det mod betongulvet i et sandt raseri. Men det stopper hyleriet jo desværre ikke af.

      5 fridage i rap… torsdag-fredag-lørdag-søndag-mandag.. 1-2-3-4-5 🙂

  4. Sikke en uorganiseret chef … jeg har også prøvet at sidde midt i en (falsk) brandalarm i et kvarters tid. Kunne ikke andet, for jeg var gæst og dermed på ingen måde mit ansvar. Her var det bare sådan, at det KUN er brandvæsenet, der må afbryde alarmen – hvorfor aner jeg ikke. Men de var altså et kvarter om at nå frem. Godt det ikke var en rigtig brand …

    • Det var en lang responstid til en brandalarm.

      Ja, tingene er ikke altid lige velorganiserede på min arbejdsplads. Det er både et problem og en særlig charme. Alarmen dér kunne jeg dog sagtens have undværet. I dag griner vi dog mest af min stæsen rundt efter det panel, der kunne afbryde alarmen.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

