Forårsfornemmelser

Foråret var på besøg, med en masse vind, høj blå himmel og sol. Og jeg var på arbejde, så der var ikke lige tid til at finde den der særlige lille lækrog hvor man kunne sidde og nyde solen med en kop kaffe. Men det kommer nok også til mig. Jeg måtte nøjes med at dokumentere hvad bilens termometer viste. 14 grader i februar, eller ca det samme som vi havde på vores sommerferie i august måned. Et par dejlige forårsdage er overstået og nu siger de så at frosten vender tilbage – måske med noget mere sne. Øv, det gider jeg altså bare ikke.

image

Og så igår fik endelig taget mig sammen til at få fat i lægen, og dét har været nogle dage undervejs. Skulle jo lige tænke mig om – sådan i den alvorligere afdeling – og rigtigt beslutte mig til at nu måtte jeg hellere melde ud, at det ikke rigtigt gik som det skulle. Så er klinikkens hjemmeside i udu, og kontaktdelen er ude af drift. Så det blev heller ikke igår. Og ringe til lægen – det er da lige at glemme. Hvem pokker gider sidde i en time og trykke på genkald og håbe på at komme igennem pr telefon. Jeg gør ihvertfald ikke så jeg foretrækker hjemmesideløsningen. Det tager lidt længere tid at få svar/en tid – men til gengæld tager det ikke særligt lang tid at skabe kontakten. Når altså teknikken fungerer. Og det gjorde den ikke igår. Mon det er et varsel om at jeg skal tænke mig godt om igen?

En forårsdepression – er der mon noget der hedder sådan? Eller er det alt det gamle der stikker sit grimme fjæs frem og griner af mig og siger “og du troede du kunne klare det her?”. Ved ikke hvor det kommer fra – men kan mærke at det kommer tydeligere frem nu. Og det er altså bare ikke særligt godt, og ikke nødvendigvis noget, jeg kan klare selv.

Kan godt mærke at jeg er gået lidt i mentalt flyverskjul i et par dage. Men jeg er her altså endnu, skriver og kommenterer bare ikke særligt flittigt. Kommer tilbage snarest… det kan I være ganske sikre på.

8 comments on “Forårsfornemmelser

  1. Uf håber virkelig ikke at vinteren kommer tilbage, jeg gider det ikke mere…Basta!!!!!!!….Tag du det bare roligt med bloggen, ingen grund til at stresse over den, så længe vi ved du er der et sted og vender tilbage igen..;-D

    • Jeg er der, bare rolig. Ellers spørg Inge der er i konstant wordfeud med mig 🙂 Og jeg vender også tilbage, men kan mærke at jeg lige har brug for at tage mig selv lidt mere alvorligt end hvad der ville være godt for mange andre.

      Vinteren – om den kommer tilbage bliver det bare et hurtigt besøg. Vi skal have forår. Snart.

  2. Jeg ved du er der, og sender dig gode tanker.. Håber teknikken er oppe og klar til at sende din besked til lægen i dag.

    • Siden virkede i dag – så nu er der givet besked videre. Men hvad der sker mere aner jeg ikke, ved heller ikke hvad jeg egentlig ønsker. Vi må se. Men det første skridt er jo at erkende at den er gal.

      Tak for gode tanker – og jeg ved at du ved at jeg er der. Og det er godt.

  3. Pøj-pøj for det videre forløb og at du får det stoppet i opløbet, hvis det er muligt.
    Godt, du er kommet igennem.
    Hvorfor fungerer sådanne ting aldrig, når man har mest brug for det?
    Forklaringen er nok den enkle, at man ikke opdager ‘udu’, når man ikke har brug for serviceydelsen 😉

    • Retfærdigvis skal det siges at det er første gang jeg har oplavet kliniksystemet nedlægge arbejdet. Fik nok forklaringen i dag. Helt nyt design og tilsyneladende opdateret sikkerhedssystem. Var nok derfor.

      Det er lidt kompliceret med at få tingene til at passe praktisk mht job og lægekalender og alt muligt andet roderi. Men jeg arbejder på en løsning – så der bliver sat prop i det humørhul.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

