Lidt af hvert

Har ændret lidt i designet på bloggen i dag, og jeg kan kun beklage hvis nogle af mellemregningerne er røget ud til jer via RSS læserne. Men nu burde der være styr på sagerne igen – og jeg har fået en ny enkeltside op i menuen. Dét var lidt svært at skaffe plads til, må jeg dog indrømme.

Tog en pause fra skrivebordet og gik en tur i skoven med hunden, kæresten og kameraet. Det var jo fantastisk vejr, så vidt jeg kunne se.

Det blev nu ikke til mange billeder, for der var noget galt med kameraet, der slet ikke ville stille skarpt. Prøvede autofokus og manuel fokus og hvad ved jeg. Det var og blev uskarpt. Som i meget uskarpt. Rigtigt meget uskarpt.

Prøvede dog at tage et par billeder af lidt frossent vand, der stadig var i skovbunden. På autofokus, og så måtte jeg jo kigge på det på pc´en når jeg kom hjem og se om jeg kunne regne ud om det var kameraet, objektivet, filteret eller noget andet.

Testede så lige mine øjne – og fandt fejlen. Der er noget galt med den kontaktlinse jeg har i det øje, jeg bruger til kameraet. Indrømmet, det er ganske akavet at skifte øje når man tager billeder. I skulle prøve det …

Fik da et par billeder med hjem af det sidste is i skoven. Var lidt specielt det is – fordi det var så klart. Krystal-is.



Og så i den alvorligere afdeling. Altså den der stikker lidt dybere end en kontaktlinse med forkert styrke, og indlæg der aldrig skulle have været indlæg og fejlagtigt bliver udgivet, hvor jeg bare skulle have brugt HTML koden. Jeg tror nok, at jeg bliver nødt til at melde til min læge at jeg er i problemer igen. Den går sgu ikke, depressionen er ved at indfinde sig, og jeg kender alle de små tegn. Og det er ikke gode tegn. Øv.

7 comments on “Lidt af hvert

  1. I det mindste ved du at du har brug for hjælpe – det er godt!
    Det er noget lort at have det skidt.

    Kom altså til at grine over din kontaktlinse!!

    • Ja, det er en forudsætning for at gøre noget ved det, det må jeg jo lissom indrømme.

      Og det er ok at grine af det med kamera/kontaktlinseproblemstillingen. Jeg følte mig ærligt talt en smule smådum.

  2. hihi, lidt sjovt med din kontaktlinse, men ikke så godt at du er ved at få det skidt, men som Kongmor skriver godt at du selv kan mærke at du er ved at få det dårligt…

    • Ja, det er jo en lille smule komisk at jeg står og undersøger kamera for at finde ud af hvorfor tingene er uskarpe indtil det går op for mig at jeg også ser kameraet uskarpt 🙂

      Jeg tager det i opstarten, så jeg håber ikke det udvikler sig… så skal det nok gå.

  3. Kontaktlinser er bekvemt når man tager billeder, men de skal jo som du siger, sidde på det rigtige øje for at virke 🙂

    Har du haft udlånt kameraet til en lille pilfinger… synes jeg har set et par billeder af Emil med et kamera i hånden, eller husker jeg galt ?

    Jeg skal nok få styr på det med formørkelsen igen.. er bare lidt træt af tanken.. og situationen.. og udsigten..

    • Nej det skal han nu ikke have skyld for, det er nok mig selv der har været på spil.. 🙂 Men du husker helt rigtigt, han har et af vores de gamle, som han har fået lov at lege med..

      • Ja, det må jo næsten være dig selv, så. Godt jeg husker rigtigt, det er jo ikke noget der sker alt for tit 🙂

        Forresten har jeg fundet din forsvundne kommentar – ved djævlens sære mellemkomst og dybe ironi var den såmænd havnet i mit….. ahem.. rødmer…. spamfilter.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

