Melder mig under fanen

Altså den for CAPTCHA – haderne.

Dette var vist den, det lykkedes mig at læse.

Jeg har lige været igennem 14 forsøg for at komme til at lægge en enkelt kommentar på en blog. Det plejer altså ikke at drille så meget, synes jeg, men tror de har ændret lidt i CAPTCHA designet så det er blevet endnu vanskeligere at læse bogstaverne. Sikkert fordi computerne er begyndt at kunne læse koderne, så nu skal det altså være sværere.
Så kære venner, fremover skal jeg virkelig, virkelig brænde for en kommentar for at jeg orker at bruge tid på at klikke mig igennem den her robotkontrol. Og gentage det – så mange gange. I det mindste var den ikke så ondsindet at den slettede min kommentar hver gang, men nøjedes med at slette navn/URL.

Jeg er ingen robot, men jeg kan altså ikke læse de tegn. Og jeg er sikker på, at det bare er et spørgsmål om tid før computerne har lært det.

Er forresten også sikker på at en robot ville finde megen tilfredsstillelse ved denne ensidige, gentagne øvelse. Men jeg er ingen robot. Jeg bliver bare irritabel og i brummehumør.

Hvis jeg vil sige noget må jeg bruge mail. For det der gider jeg ikke rigtigt mere. Gør I andre?

19 comments on “Melder mig under fanen

    • Jeg forstår nok bare ikke at det er så nødvendigt i dag. Synes det spamfilter der er på wordpress ser ud til at virke aldeles fortrinligt, så vi undgår at genere vores besøgere med den der gæt-et-bogstav-leg.

  1. NEJ – jeg HADER det også – og bliver jeg blokeret første gang gider jeg ikke lægge kommentar – det er bare synd. Hvis det er vigtigt sender jeg en mail som du!
    Men er det ikke kun os som ikke har blogspot som har det problem?

    • Jeg ved ikke hvem der har hvilke problemer hvor henne, men kan da huske at Inge også peb lidt over problemet. Og hun har da blogspot, så vidt jeg husker. Men jeg ved at nu har jeg altså bare fået for meget af det, og gider ikke rigtigt det der mere.

  2. Nej – jeg gider det heller ikke, og jeg har fjernet de der spam ord fra min.

    Kong Mor – selv om jeg har blogspot har jeg også det samme problem. Jeg kæmpede så en “brav” kamp for at få dem fjernet, men det tog MEGET lang tid

    • Men har du så fået problemer med spam ? Se det kunne jo være lidt spændende…

      Godt du har fået det fjernet.. det højner tilsyneladende chancen for gode kommentarer betragteligt.

      • Jeg har indtil videre ikke fået spam 😉

        og spam filteren er rimelig god til at tage det værste har jeg hørt fra andre

        Ja – det er helt rart at de der irriterende spam ord er væk.

        jeg har selv efterhånden fået en tendens til at gå uden om de sider med robotten 😉

        • Det var en god oplysning.. at du ikke har fået spam af at fjerne robotcheckeren… opfordring herfra til andre.. fjern den og få flere kommentarer og mere respons på din side 🙂

    • Kan man ikke få et spamfilter til blogspot – som det vi har på WP.. det fungerer da rimeligt smidigt.

      Konsekvent godkendelse efter skrivning ville i min verden give debatten visse tidsforskydningsproblemer. Jeg er glad for min mulighed for at godkende folk første gang og så bare håbe at de derefter opfører sig pænt.

  3. CAPTCHA kan ind i mellem sætte tålmodigheden på overarbejde, det spamfilter der i WP er jeg utrolig glad for, hvis ikke det var der, skulle jeg bruge al min tid på at slette spam….jeg får hundredevis.

  4. Ajjjj altså.. har lige siddet og skrevet om hvor enig jeg er.. osv.. og nu er kommentaren væk.. Det er næsten lige så irriterende som at skulle bevise at jeg ikke er en robot.. 🙂

    • Var jo lissom din fane jeg meldte mig under, så jeg er godt klar over at du også var træt af det. Tænkte bare at jo flere der gør opmærksom på at det her gider vi ikke mere, jo flere finder ud af måder de kan undvære den der robotchecker på.

      Det med den slettede kommentar kender jeg godt – det er møgsurt. Ofte sker det fordi der er en fejl i indlæsningen af siden, og browseren derfor vælger at genindlæse den, så vidt jeg kan vurdere.

  5. TAK for at slå et slag for – eller rettere imod – de fjollede ord.
    Jeg kan forstå, at der er mange, der slet ikke ved, at de har dem, så jo flere der nævner det, jo bedre.
    Hvis jeg har skrevet en kommentar på mere end et par linjer, kopierer jeg den altid inden afsendelse – det har sparet mig for mange ærgrelser, for det hænder ret ofte, at den forsvinder i cyberspace.

    Og hvor er jeg ked af at læse, at du er på vej ned – håber det kan ‘reddes’, inden det går helt galt. Kan det erfaringsmæssigt det? Du kender jo tilsyneladende udmærket symptomerne.

    • Jeg har samme gode vane, men glemmer den altså lidt for tit (hukommelsen, du ved). Jeg kender ikke blogger/blogspot for da jeg startede her havde jeg allerede erfaringer med WP fra egne domæner, så det var oplagt at fortsætte i samme bane. Men der må altså være andre måder end at straffe læsere, der faktisk ønsker at kommentere, med sådan en dechifreringsopgave.

      Jeg sikker på at den kan reddes, er bare lidt træt ved udsigten til en ny tur i her-er-der-altså-ikke-særligt-sjovt-at-være land. Så jeg trækker det jo nok lidt for meget ud.

  6. Tænkte på…. jeg bruger kun kategorier i min egen blog, ikke tags. Det er ikke helt lykkedes mig at forstå forskellen mellem de to – men er tags mere synlige på nettet? I søgninger? For så skal jeg da røvtagge min blog for hårdt 😉

    • Søgemaskiner kan godt lide tags og kategorier, men i modsætning til kategorier kan du bruge flere tags i samme indlæg uden at søgemaskinerne spytter det ud igen. Putter du et indlæg i flere kategorier opfatter søgemaskinerne det som snyd og forsøg på duplicate content.

      Tags bliver brugt brugt direkte som keywords og hvis du bruger dem meningsfyldt vil det få din side op af listerne i søgemaskinerne.
      Læs evt mere her Det er en lidt ældre side som jeg hurtigt fandt, men principperne gælder endnu.

      • Kære anonyme ven,
        tak for svaret 🙂 Jeg havde ikke rigtig kunnet læse mig ud af det… men nu vil jeg da begynde at rå-tagge. Må hellere putte nogle interessante ord ind i alle indlæg, så 🙂 Tusind tak for hjælp og inspiration…

Har du kommentarer eller spørgsmål:

