Hvilken bandit?

Af en eller anden grund tror jeg at jeg har nogle fuglekyndige blandt læserne, så jeg håber I kan svare mig på hvad det her er for en bandit:

Bandit med maske og det hele (har fået at vide nu, at det er en silkehale)

Fotogen forurening

Og ja, nu jeg havde kameraet med, måtte jeg jo osse tage et billede af vores lokale skorsten, der var så venlig at smide røg op i solnedgangslyset.

9 comments on “Hvilken bandit?

  1. Ja der kan jeg desværre ikke hjælpe dig, jeg plejer selv at skulle have hjælpere på, men fin det er den også skortstenen, jeg synes det kan være flot med røgen og så alt efter hvilken baggrund himlen leverer…God lørdag til dig…;-D

    • Og herinde er hjælperne jo hurtige og effektive (peger ned ad) – aktive skorstene har det altså med at blive rigtigt flotte i det der rødlige solnedgangslys.

  2. Hvis ikke jeg havde en fuglebog liggende lige her, så havde det også været PAS herfra.. men bogen påstår det er en silkehale.. 🙂
    Jeg håber sørme det er vanddamp den skorsten lukker ud.. ellers kan det ikke være det bedste sted at opholde sig.

    • Og jeg tror din bog har ret. Tak for at du slog det op og fortalte mig det. Det er bare ikke en fugl jeg ser så tit og derfor undrede jeg mig.

      Jeg håber du har ret igen 🙂 Altså mht skorstenen.

    • Oki, Nordfra ? Når det er koldt – mener du mon her eller der? Kigger på termometret der pt viser minus 12 grader; synes det er koldt nok.

      Og forresten – velkommen til 🙂

  3. Hvis den har fjer på – er det en fugl. Hvis den er orange og kommer op af jorden – er det en gulerod..
    Det er ca. så meget jeg ved om botanik og dyreliv!!

    Mend en er pæn – ingen tvivl om det. Jeg troede silkehale var en abe.. Hmm tror måske bare jeg skulle holde min mund..

    • Det er en silkeabe, Fru Monark… silkeaber ved jeg lidt mere om end silkefugle… Men de kloge damer har ret, det er en silkehale. Bare ikke en fugl jeg er blevet formelt præsenteret for før.

      Men du skal ikke være ked – jeg har heller ikke særligt godt styr på de pipfugle.

      Holde din mund? – så vil der udbryde en sand landesorg i blogland 🙂

Har du kommentarer eller spørgsmål:

