Skjult talent

Jeg vil vædde med, at I alle sammen kender dem. De ligger i kasser i supermarkedernes 10 eller 20 krs marked. De findes i Søstrene Pind eller i Tiger-butikkerne.

Og jeg vil også vædde med at en del af jer har set dem i nytårsaftens obligatoriske pakkespil rundt omkring.

Det handler om microfiber handsken, der ligner noget fra Jim Hensons Muppetværksted:

Microfiberhandsker (reklamefoto)

De er billige men hvad pokker skal man bruge dem til?

Jeg har set nogen tørre støv af med dem. Men ved ikke lige om de gode til det. Tror det dog.

De forhandles også i biludstyrsforretninger, dog til en noget anden pris, fordi de er så gode at polere biler med, hvis man altså er en der selv står og gør sådan noget med håndkraft. Og så skal man have en i en ganske særlig farve man kun bruger til fælge. Det er de vist også gode til.

Men så bevægede jeg mig ind i en dyreforretning. I ved, sådan en med hundesnore, særlige små kjoler til chihuahua vovser, små ægte (næsten) tæpper til madskåle, trøjer og regnfrakker, fint farvede små sofaer til kattene og endelig en sand guds velsignelse af sære pyntedimser til nedsænkning i et akvarie. Og i baggrunden sidder den obligatoriske papegøje og skratter sine få ord. Og dér i en kasse med fine farver på ligger de sgisme også. Nu løseligt monteret en eller anden plastikdims eller holder formet som en lille flad skål. Måtte jo noget forundret kigge på billederne for at finde ud af hvad pokker de her sære dimser havde med husdyr at gøre. Aha – man tørrer hundepoter med dem. Smart. Det må vi prøve, da vi har en hund der altid plører sig til og håndklæder er altså bare ikke det bedste.

Kæresten sagde dog nej til at betale 120 kr for sådan en med en ganske særlig plastikdims og stæsede flux ind i det nærmeste supermarked hvor vi vidste at de lå i 10 krs kasserne. Havde nemlig lige stået og talt om at prøve den til designikonets monster-fælge. Hun købte to. Og jeg fik den ene.

Men så nægtede det at regne i flere dage. Og den der sære dims havnede omme bag noget andet i garderoben.

Genfandt den forleden i alle tiders regnvejr, da jeg ledte efter et par regnbukser. Og testede den på hundepels og poter, og den er perfekt. En genistreg for hundeejere og mange gange bedre end håndklæder. Efterlader en ganske tør og næsten ren hund – lige til at lukke ind i stuerne, hvor den normalt og med stor fornøjelse ynder at tørre sig i vores nu forhenværende hvide sofa.

Hunden kan derimod ikke rigtigt beslutte sig for om det er mit legetøj eller dens og i sidste tilfælde om det så er et bytte, der er lovligt at jage, ruske, gemme sig med, nedlægge og fortære. Hidtil har jeg vundet kampen. Men skulle jeg tabe er det et uheld, der kan afhjælpes for ca 10 kr i det nærmeste supermarked. Eller 120 i en dyreforretning. Eller 150 hos en autoudstyrs-fyr.

Den forbliver utestet på fælgene. Men det kommer nok når vi finder sommerhjulene frem igen. Og indtil da bruger jeg den ekstra til at tørre mit våde overtøj med. Det er den nemlig også hammergo til.

8 comments on “Skjult talent

  1. Det håber jeg, at en masse hundeejere læser – og også en masse bilejere, for den sags skyld – helst dem, der har givet 150 kr for dimserne 😉
    Det er meget tankevækkende, at prisen for den samme vare er så forskellig – hvis det altså er helt den samme vare, men det lyder det, som om det er.

    • Verden vil bedrages – er det ikke sådan man siger. Jeg tror, at det er nøjagtigt samme produkt. Bare designet i plastikdimserne, der varierer en smule.

      Har ikke det fjerneste imod at betale ekstra for en særlig funktionalitet, hvis det virkelig er bedre, men her var det ikke bedre, blot anderledes. Og jeg ville føle mig temmelig meget til grin.

  2. Tænk engang – du kalder det samme produkt noget – og ganger prisen med 300 – så skal den nok blive solgt!

    De ser ellers gode ud til hundepoter!! Håber du fortsat vinder kampen 😉

    OG – er jeg den eneste der har problemer med at se Ellens blog??? De siger den er væk??

    • Den er genial til hundepoter 🙂 Men du kan købe særlige produkter til det, jeg tror bare ikke de er så gode som den her dims. Blot dyrere.

      Og nej – du er ikke den eneste, der ikke kan se Ellens blog. De må have lukket den midlertidig fordi der er et problem mht brugen og betingelserne for wordpress. Hvilket problem det er, har jeg ikke fantasi til at forestille mig.

  3. Hvor er det dog genialt.. altså at man kan bruge dem til at tørre hundepoter o.lign med, jeg har flere gange undret mig over, hvad de underlige overtræk egentlig var til.. 🙂
    Nu kan jeg læse at I heller ikke kan se Ellens blog, jeg har lige siddet og storundret mig over hvem og hvad hun har gjort fortræd.
    For nogle måneder siden, oplevede jeg at jeg ikke kunne logge på min egen blog, due to et eller andet i samme stil.. Efter ½ døgn fik jeg adgang igen. 🙂

    • Jeg har også undret mig en del over hvad det var med de her rastafariklude. Hvad de var så gode til at man nu kunne købe dem over alt. Og mit svar er så som det ses. Hundepels og -poter.

      Egentlig var indlægget jo lidt for sjov, nu jeg har læst så mange gode anmeldelser rundt omkring af dyrt udstyr, sære køkkenmaskiner og hvad ved jeg. Tænkte jeg ville lave en anmeldelse af noget i den anden prisklasse. En rengøringsklud.

  4. God anmeldse, kan være jeg skulle købe et par stykker til bilen…De kan åbenbart bruges til mange ting og kan de købes for en tier så er der sgi ingen grund til at forære pengene væk…;-D

    • Jeg tror, at de er gode til efter-aftørring af bil efter vask. Hvis man er sådan en, der ikke synes den slags er noget, som skal tørre af sig selv 🙂

Har du kommentarer eller spørgsmål:

