Hverdag

Så er det sgisme blevet hverdag igen. Med arbejde, regninger der skal betales, hver-anden-ugentlige magiske torsdage, køer i butikkerne, finden-på-hvad-vi-skal-spise-i-aften osv osv. Det var en meget kort juleferie. Men den har jeg skældt ud over nok, så det gider jeg egentlig ikke mere. Sætter næsen ret mod nytårsaften som skal holdes i par-stil med kæresten og hunden. Sidstnævnte er vi lidt spændt på. De andre år har den taget fyrværkeriet med ophøjet ro og faktisk selv søgt til vinduerne for at kigge ud på gaden for at få en ide om hvad der dog foregik. Men i år er jo et skelsår på hundsk. Den er tre og i hundeverdenen er der himmelråbende forskel på 2 og 3 år. Klarer den også nytår i år burde den være en af de heldige hunde, der ikke får problemer med lydene. Klarer den det ikke, får vi problemer. Men det er dog heldigvis problemer vi deler med så mange, at det slet ikke er særligt odiøst. Og så får jeg verdens bedste undskyldning for at undgå min hadekombination #1. Fulde mænd med fyrværkeri i den ene hånd, cigar i kæften og en øl i den anden. Ville bare ønske, at vi kunne flytte bilerne et stykke væk fra omtalte kombination.

Julegavebytteri – det er vi sluppet nådigt fra i år. Jeg har én, der skal byttes. Desværre er jeg nødt til at tage med for at gøre det, og byttetid er lige så forfærdeligt for mig som julegavekøbetid. Min kæreste havde købt den lækreste trøje af Merino Fleece, som desværre var et nr for lille. Og med min vægthistorie in mente, er dét jo faktisk en kompliment af de lidt større. Nu håber vi at butikken kan fremskaffe en mere acceptabel størrelse til mig. Ellers må jeg sgisme smide de sidste 5-6 kg også, for den trøje er bare lige mig. Varm, tynd og god. Og teknisk. Naturligvis. Det er jo mig. Gearfreaken. Hun kender mig.

Det er faktisk lidt hårdt at komme igang igen, og ikke særligt “mellem jul og nytår”-afslappet. Desværre. Vi har møgtravlt og halvdelen af de ansatte sidder stadig derhjemme og juler med deres børn og familier. Så det er fuld tid til os andre, uanset om vi egentlig er på halvtid eller ej. Den slags er der ikke lige mulighed for at tage hensyn til. Håber jeg får en lidt mere rolig uge efter weekenden, når vi er fuldt besat igen og vi får vores egne arbejdsopgaver tilbage.

Jeg prøver ganske ihærdigt at få læst op på blogsene rundt omkring, men jeg kan lige så godt indrømme med det samme, at det kniber med tiden og energien i de her dage. Er godt gammeldags flad. Men håber jeg kommer tilbage i weekenden, hvor der bliver lidt mere ro på.

8 comments on “Hverdag

  1. her er det også arbejde igen, det var en kort jul…Har det ligesom dig, krudt og fulde mænd og ens bil i skudlinien, det er jeg heller ikke glad for…Vi bliver også hjemme, kattene er ikke så glade for alt det krudt og larm så vi hygger os med god mad, guf og en god dvd film udover hvad de kunne finde på at vise i fjernsynet…Fortsat god uge til dig..;-D

    • Lyder lidt som den nytårsaften der er i vente for os. Det bliver også bare stille og hygsomt og så håber vi at vores tovlige naboer vil lade være med at forsøge at slå hinanden ihjel den weekend. Det er ellers fast tradition. Ser det ud til.

      Godt vi ikke er de eneste der er lidt hysteriske med bilerne 🙂 Det er sgisme også mange penge man har stående på gaden som enhver kan gå hen og pisse op af.

  2. Ja det er en rigtig arbejdsgiver jul i år.. Jeg er ski lidt træt af at sidde / ligge herhjemme og bruge feriedage på at være syg.
    Min gamle hund var en af dem der var fuldstændig ligeglad med fyrværkeri.. jeg gik til hvalpetræning med hende på en mark der lå ved siden af jægernes træningsområde.. Der lærte hun at skud og brag ikke er farlige.. og hvis man ignorerer larmen, forsvinder den igen.. 🙂

    • Synes at det er så synd for dig at du ligger syg derhjemme og ikke går og hygger i den svenske skov. Har passende ondt af dig.

      Det område hvor jeg oftest lufter hund ligger heldigvis op af en skydebane for jægere, så min hund er også vant til lyden af krudt og skud. Men nytårsaften er jo altid et specialtilfælde og noget vi imødeser med en vis spænding. Har dog indkøbt et særligt godt kødben til den. Så glemmer den som regel alt omkring sig.

  3. Jeg skulle også lige have læst op hos diverse – startede i går eftermiddags – så jeg er ikke nået hele raden rundt endnu!

    Godt at din jul var som den var. Din kæreste er suveræn og skøn – men ellers var hun vel heller ikke din kæreste. 🙂

    Dit familiemedlem som nu ved noget mere med sikkerhed.. Det glæder mig at du har fået en mere på din side.

    Noget som slår mig når jeg læser om din bror – er at han har to personligheder – og uden at drage sammenligninger i øvrigt.. så er der vist en retssag som lige har kørt om en mand som i årevis har snydt sine omgivelser – ingen troede noget ondt om den mand – undtaget lige.. de små detaljer indimellem..
    Det er smadder uhyggeligt at der findes mennesker som er sådan. Gad vide hvad der er gået galt – rent kemisk oppe i hjernen? For jeg tror ikke på at det er naturligt eller normalt.

    Jeg gruer med dig over den der familiefest til foråret. Det bliver en mundfuld..

    Det der med hunde og fyrværkeri.. Blondinen har været fløjtende ligeglad hvert år – indtil nu. Hun er lige blevet 8! Hun er også blevet nervøs for tordenvejr – hvilket heller aldrig har rørt hende før. Mystisk.

    Synd at du skal slide sådan på jobbet! Håber på mere fred i næste uge!!

    • Har bragt nogle ret uheldige kæresteeksemplarer til huse, så den automatik du antyder der, har ikke noget på sig. Men hun er skøn – og dejlig at have med ud – for alle kan li hende. Gør det hele så nemmere når jeg nu er lidt usikker når jeg er alene.

      Jeg tror faktisk at dét familiemedlem altid har stået på min side, næsten uanset hvad jeg gjorde. Vi har altid været nært knyttede til hinanden på trods af større aldersforskel. (og så er hun faktisk det eneste barn jeg rigtigt ku li- da hun var barn)

      Og så mht min bror. To personligheder? Nej det tror jeg faktisk ikke. Jeg tror bare at han er sådan én der bølle´r sig igennem til at alle gider lytte på ham, grine respektfuldt og sørge for at han ikke blev sur over et eller andet. Der er kun en personlighed så vidt jeg kan se, men den er godt nok kompleks. Men jeg tror han truer sig til rigtigt meget. Også derfor, det at holde ham i godt humør har fyldt så meget i min barndom og ungdom. Og faktisk også nu som voksen. Men der undgår jeg ham jo bare. Så kan han være i godt eller skidt humør alt det han vil. Bare han er det et andet sted end der hvor jeg er.

      Tror kun der er en personlighed – hvor det ene kan fylde mere end det andet. Men han er begge dele, altid.

  4. Ja, det er hverdag igen. Jeg kan ikke helt tolke dit indlæg om din holdning til det, men vil da lige pippe, at jeg i hvert fald ikke er specielt vild med hverdagen. Det er ikke fordi jeg frygter den; den er der bare, mens det alt andet end hverdagen, der gør livet sjovt at leve …
    Det var helt nyt for mig, at hunde ændrer sig så meget i deres år tre. De fleste undrer sig over, at “den har ikke været bange før, men det er den nu!?”
    Lidt som mennesker, egentlig … det tager fra få til mange år at udvikle evnen til at forestille sig konsekvenserne af ens handlinger eller det, der sker omkring en.

    • Jeg er egentlig godt tilfreds med hverdagen, trænger bare så forfærdeligt meget til ferie. Havde jo ikke været ansat lang tid nok til at jeg kunne holde de der 5-6 uger som andre, så det har været et langt år, og jeg synes det er bund-uretfærdigt at sådan et langt år så bliver fulgt op af den perfekte arbejdsgiverjul.

      Hundene (med visse racevariationer) bliver voksne når de er ml 3 og 4 år – der sidder vanerne godt fast, også uvanerne, og de er modne og stabile. Det er her jeg lissom kigger på min hund og tænker “well done”. Og herfra forandres den ikke meget de næste 10 år, med mindre vi bringer en ny hund ind i familien.

      Om det er som mennesker og deres forestillingsevne ved jeg ikke, men hunde har ingen fantasi og ingen forestilling om fremtiden. Deres fremtidsforståelse er max 10 sekunder.

      Men tænker somme tider på at forskellen på mænd og kvinder er at kvinder har en masse fremtidsforestillingsevne. De kan forestille sig at hvis man kravler op på det garagetag så kan det ske at stigen vælter og at man skal kravle ned af et nedløbsrør – så kan det ske at man falder – så kan det ske at man kommer til skade – så kan det ske at man skal sidde 12 timer på en skadestue …
      Mænd har ikke samme evne – de gør det bare.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

