Julehilsen

Så drager vi også afsted. Vi har aftalt at tage alting som det kommer og så improvisere undervejs, hvis julen får, for os, uønskede deltagere med samme biologiske arvemateriale som jeg. Dvs min bror. Vi må se hvad der sker, men foreløbigt følger vi den plan, der er lagt og håber det bliver til glæde for alle og mindst muligt problem for mig.

Det er klart at det har været et par følsomme dage jeg har haft efter den mail tikkede ind i mailboksen. Følsomme og tænksomme dage, hvor jeg virkelig mærkede konsekvensen af, at jeg ikke ville tage noget opgør med nogen endnu.

Men i dag, og lidt før tid, vil jeg gerne have lov at ønske jer alle en rigtig god jul med jeres familier og dem I holder af. Håber at jeres julemiddage, så forskellige de end er, bliver vellykkede og at ingen ænder tager turen på gulvet direkte fra ovnen (skulle nemlig hilse og sige at andefedt og -sky er ganske problematisk at få op fra et køkkengulv bagefter. Børnene kan dog udvise en vis tilfredshed med gulvet således forvandles til en skøjtebane, men for vor moder i køkkenet er det ganske upraktisk. Og hvad så med sovsen?). Håber I får gode gaver (og at Inge får sine sokker) og at jeres julefrokoster afvikles til alles tilfredshed og uden pinligheder som når gamle tante Oda alligevel ikke kunne lade snapsen stå og ender med at vaske sit gebis i naboens vandglas.

Med ønsket om en god jul til jer alle. For jeg kan faktisk godt li jer!

af overleveren Skrevet i Nutidigt med emneordet

6 comments on “Julehilsen

  1. Adrrr.. Et fedtet scenrie du fik malet der.. Som barn ville jeg sikkert ha’ elsket at glide rundt der, nu ville mit godt skjulte voksengen tvinge mig til at gå tur med hunden mens de andre hyggede sig med varmt vand..:-)
    Jeg puster gode tanker efter jer, og håber at vagten ikke kan byttes, og I får en god jul, og at jeg får mine vandtætte sokker.. 😉

    • Jeps det er noget fedteri, men børnene synes det var skægt at mormor havde tabt anden.. og nogen blev sure og jeg måtte grinende igang med at redde, hvad der nu kunne reddes.

      Han kommer ikke så nu kan jeg osse slappe af.

      X’er fingre for dine sokker..

  2. Jeg håber at det hele går godt og at bror holder sig væk….Nej det er noget fedtet stads både andefedt og flæskestegsfedt, og ikke meget ved sovsen uden smag i…;-D

  3. Juhuuuuu – om ikke andet bliver husets firbenede glad -fedt at labbe i sig! Mums. Men nej – anden skal blive hvor den er lagt!!

    Rigtig glædelig jul til dig også! Jeg håber inderligt at det vil gå godt og at ubudne gæster ikke kommer på besøg!

    • Kan slet ikke huske hvad hundene gjorde, men i vores familie har hundene ikke været køkkenvagt når der blev lavet mad. Min hund har lært det, ligger med hovedet på dørtrinnet når jeg er i køkkenet.

      Ubudne gæster? Se det er jo sådan set der problemet er. Det er kun mig der ser ham sådan. Han får buddet hvert år og jeg er bange hvert år. Ca siden jeg var barn. Det er sgisme mange år.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

