Klarede den

Det gik; altså det der med julegaverne og indkøbet. Så fik jeg belønningen i form af prøvesmagning af julebageriets output og en fredelig tur med hunden. Det blev dog ikke ud over markerne men derimod en tur rundt om en lokal sø. En tur der udmærker sig ved et blandet terræn og lidt krævende stigninger på de våde blade. Den kedeligste del af turen er gennem et stykke med granskov. Eller for nu at være korrekt; nåletræsskov. Det er mørkt og kedeligt, men så vender man sig pludselig om og følger lyset med øjnene og ser det her:

Et lysende træ midt i mørket. Solen havde lige fundet vejen ind til dette særlige træ og givet det et godt skud rødt lys.

Elsker de der pletter med lysende træer, når solen er ved at gå ned. De får så ganske særlige farver og linjer.

Men hader granskove, og jeg mener nok stadig nåletræsskove, af et godt hjerte i øvrigt og gør hvad jeg kan for at undgå dem. Synes de er alt for kedelige normalt.

6 comments on “Klarede den

  1. Godt at du overlevede dagen og ikke fik revet hovedet af nogle sagesløse julegaverkøbere…;)…Dejligt billede af solen der lige ramte træet, og du har ret nåletræsskove er ikke så spændende…God søndag aften til dig..;D

    • Nej der var heldigvis ingen der fik noget i hovedet i dag. Er nu altså ikke sådan at jeg går rundt og gokker folk i hovedet med hvad jeg lige har indenfor rækkevidde, hvad enten det er en pakke compact toiletpapir eller en toiletbørste. Er ret god til at fange det inden jeg får den slags særprægede maniske træk.

      God søndag aften til dig osse… kan se at I også har været ude og nyde naturen.

  2. Sikke et fint lille træ! Og et solstrejf som ikke normalt kommer den slags steder – smukt!!

    Jeg bryder mig heller ikke om nåleskove. Men jeg kan ikke lide den isolerede stilhed – alle lyde er slugt af nåletæppet og har altid skræmt mig!!

    • Ved nu ikke hvor lille det var, men det stod i næsten mørke og bare lyste grønt/rødt til mig. Måtte jeg jo altså prøve at tage et billede af.

      I nåleskoven kan man til gengæld høre mus og egern.. hvis man lytter rigtigt og tålmodigt. Men nej, normalt er den bare mørk, trist og hekseagtig.

  3. Godt gået.. du ville nok ha’ hadet Berlin og nogle af de totalt overfyldte julemarkeder.. 🙂

    Ja det er fedt at se og indfange de pludselig lysende træer i skoven, på trods af vores vejnavn i skoven, foretrækker jeg også løvskov.. 😉

    • Betaler prisen i aften – med ryste- og tudeture.. og ja – jeg ville hade Berlin i december. Det er jeg sikker på. Tør ikke engang tage turen til KBH..

      Ville ønske jeg havde fanget det lysende træ lidt bedre, men stod allerede med fødderne i 5 cm vand og det blev dybere og dybere selvom jeg faktisk ikke flyttede mig. Lidt mere afstand ville have været fint. Men du ved.. forkert objektiv på kameraet 🙂 Og med fødderne i vand står man ikke lige og fedter med at bytte.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

