Sære tal

Når jeg kigger på site stats for den her blog dukker der et markant mønster op. Det er klart at selve hovedsiden er den mest besøgte, og det er i sig selv ikke særligt overraskende. Det er jo den der bliver linket til fra alle mulige steder og kommentarer.

Det er de sider, der ligger lige under, der forundrer mig en smule. De følges meget godt ad i statistikken (+/- 1) og har gjort det hver gang jeg har kigget på tallene.

Lige nu fører “kort fortalt” med 1 over “anonym”. I morgen er det sikkert omvendt. Og de to sider har hver for sig dobbelt så mange hits som de efterfølgende sider i statistikken.

Kort fortalt er jo min about me side, så det forstår jeg til fulde – det er jo det hurtige overblik over hvad man kan forvente, at den her blog egentlig handler om. Den type sider vil altid være godt besøgt, men det kommer altså ganske meget bag på mig, at det er så interessant, hvorfor jeg holder mig tilbage fra at stå frem med navn og billede og sådan noget. Ca dobbelt så interessant som alt det andet.

Det kan være fordi det er en svækkelse af min historie og min blog, at jeg ikke vil stå frem med min historie. Eller det kan være almindelig nysgerrighed, der bliver udløst ad den lidt skæve vej. Som om nogen tænker, at de måske kan regne ud, hvem jeg er. Opgiv bare, for jeg er egentlig ikke særligt interessant. Min historie kan være interessant, men jeg som person er det bestemt ikke. Er bare et dybt almindeligt menneske. Men det er åbenbart ganske spændende i sig selv.

Men nu har jeg jo åbnet verdens mindste luge i min higen efter at være anonym. Der er nogen i blogland, der faktisk har mødt mig. Måske kommer der flere til en dag. Det må tiden vise.

Herinde og på skrift vil jeg dog stadig fastholde at mit navn, min detaljerede (og søgbare såsom job, uddannelse og bopæl) baggrund er noget jeg vil holde for mig selv. Men tror det er vigtigt, at anonymsiden findes, så jeg begrunder dette særlige ønske.

2 comments on “Sære tal

  1. De enkelte indlæg bliver jo først aktiverede når man vil ind og sige noget! 😉

    Jeg sad lige og så på din øverste bjælke – og det er også de to sider jeg ville besøge – kort fortalt og anonym – for at finde ud af hvilken blog jeg er på.

    Jeg har et par indlæg som er mere populære end “mig selv” og “de andre” men ellers er præsentationerne da helt klart med.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

