Opdateringer

Som tidligere nævnt har det været en lidt ordløs uge herfra. Så nu vil jeg prøve at opdatere lidt løst så I kan se at jeg stadig er i live. Og hvad der sker her.

Den fremmede fugl, iMac’en; landet og fungerer rigtigt godt. Vi har ikke mødt nogle nævneværdige problemer med at smide en mac ind i netværket og alt kører som det skal.  Et dyrt, men dejligt bekendtskab. Kæresten nyder at have fået en stor skærm i fuldeste drag og hygger sig lidt med at pille med indstillinger og lege med lidt spil. Men nok mest at det hele bare fungerer. Altså bortset fra lidt tastaturfinurligheder. Men det får vi nok løst hen af vejen.

Julen; er nu ca planlagt til familieudgaven, hvilket naturligvis giver mig nogle bekymringer. Jeg har stadig ikke helt overblik over deltagerlisten og om den her jul er med fuld rollebesætning, dvs inkl min bror. Hvis det sker må vi tage en panikretræte, for vi har besluttet, at det bare ikke er nu jeg skal møde ham. Jeg er alt for sårbar i min udvikling og hvor nødigt jeg end vil indrømme det, er jeg stadig syg. Og vil helst ikke blive sygere bare fordi mors juleand nu engang er den, der smager bedst. Vi tager afsted med et rimeligt humør og skal nok være hygsomme som traditionen byder. Håber så at undgå alle de farlige emner, der kan udløse en mindre atombombe af vrede rettet mod mine forældre og min bror med efterfølgende angstanfald og følelsesudbrud.

Nytår; den står på arbejde og job mellem jul og nytår og nytårsaften og -dag er jo bare en helt almindelig weekend med en lidt usædvanlig dato. Den weekend holdes med fordel i Sverige, da jeg bestemt ikke er til større fester med alt for meget larm. Jeg får verdens kvikkeste angstanfald af støj, jeg ikke kan kontrollere. Og så er jeg altså bare ikke særligt sjov at være sammen med. Så det bliver en par-aften med hunde-tilføjelse.

Sverige; ugens mest fantastiske nyhed. De ændrer på reglerne for indførsel af husdyr mellem Danmark og Sverige. YES! Slut med ormekure og regelmæssige dyrlægebesøg, når vi rejser frem og tilbage. Irriterede os voldsomt at skulle til dyrlæge bare for at give hunden en pille, få en underskrift og betale 300 kr eller mere hver måned. Pillen koster ca 25 kr på et apotek, og jeg er ca lige så god til at stoppe en pille i kæften på hunden som dyrlægen er. Vi skal lige have helt check på de nye regler inden vi glæder os for voldsomt, men det ser ud til at blive en besparelse, der kan mærkes. Vi har tit moret os lidt med at tænke, at vi nok bare kunne smugle hunden med i bunden af bilen, men sidste gang vi kørte over stak tolderen hovedet helt hen til det åbne vindue og spurgte om vi havde en hund med. Inden vi nåede at svare på det spørgsmål, havde hunden højlydt gjort opmærksom på ikke bare sig selv, men også at den besad en vis utilfredshed med at manden dermed overskred grænsen til vores område, så vidt hunden kunne afgøre et sådant områdes afgrænsning. VUF! Ingen hundesmugleforsøg her. Hermed vedtaget.

Magisk torsdag; kæresten var med hos sexologen. Jeg hverken kan eller vil gå i detaljer med dén samtale, da det jo vil overskrive hendes grænser for hvad jeg kan skrive om. Men kan konstatere, at det var en usædvanlig klog beslutning, og at hun vil deltage fremover i de besøg. Så mange som det praktisk er muligt, når der nu skal gives fri fra arbejde og sådan noget.

Vejret; det er så trist at jeg ikke engang gider skrive om det, endsige gå ud i det. Og da slet ikke med kameraet. Så det ligger i skuffen igen og venter på bedre tider. Som i sne, is, frost og god himmel. Eller bare godt selskab. Hvad der end kommer først.

4 comments on “Opdateringer

  1. Godt at høre at der er liv hos jer.. 🙂 Må indrømme det klør lidt i mine fingre, når jeg læser om iMac.. Jeg aner intet om den verden.. bortset fra iPad og iPhone, men det er jo forbandet fristende at lege med der også..
    Jeg håber jeres juleplaner kommer til at fungere for jer alle, og at du ikke bliver nødt til at trække retræte kortet.
    Det er da dagens gode Sveriges nyhed, så kan vi begynde at tage Bumle med derop.. lovligt altså.. 🙂

    • Jo, vist er der liv. Det kløede også lidt i mine fingre, da emnet iMac blev taget op. Og vidste jo at det lissom var mig der skulle gøre arbejdet. Man er jo dybt nysgerrig på det der – og “what all the fuss is about”..

      Har ikke sat mig ind i de nye regler som jeg bør, men det ser ud til at fra 1/1 2012 skal hunde og katte blot være chippet, have pas og i besiddelse af gyldig rabiesvaccination. Så ved jeg ikke om jeres Bumle er lovlig på de punkter, men kan godt forstå forbeholdet overfor ormekurene..

      Men vi får det meget nemmere med vores indiskrete og usmuglbare hund. Det er nok nemmere med katte.

  2. Dejligt at der er kommet planlægningsstyr på julen.
    Jeg håber at han bliver væk. Så du ikke skal væk.

    Nytår i Sverige lyder skønt!

    Dejligt hvis lempelse af reglerne kan give et par besparelser! Så gerne noget lempelse på bilafgift ved indflytning i landet.

    • Jeg tror ikke den lempelse af bilafgifter du efterspørger er lige på trapperne, det vil åbne et giganthul for omgåelse af de danske bilafgifter. Men derimod tror jeg, at der sker noget mere generelt for de afgifter. Men ikke ved tilflytning til DK. Men på miljøbil området.

      Nytår i sverige passer mig helt perfekt.

      Mht julen så afventer jeg stadig at få en deltagerliste inden jeg bliver alt for bekymret. Nu har vi besluttet at det er det vi gør, og så får vi det bedste ud af det. Jul i familien betyder også jul i barndommens by – og dermed gensyn med gode gamle venner. Og det glæder jeg mig vanvittigt til.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

