Ved tænke tanker stedet

Idag havde jeg brug for en pause til at tænke mig rigtigt godt om med rigtigt mange ting. Tvivlerierne stod nærmest i kø, og de var alvorlige og tunge.

Jeg er ikke blevet mere klar i hovedet, men jeg fik fred til at tænke i fordele og ulemper. Og måske vurdere (uha) hvad der egentlig er det bedste for mig lige nu. Og hvordan jeg tror jeg kan få fat i det. Eller håndtere det. Der er også ting jeg vil lade være med at tænke på indtil videre.

Men vi tog turen ud til vores lille favoritsø, som jeg tidligere har vist billeder af. Men denne gang var  den – helt usædvanligt – beriget med 4 svaner, der dog på vanlig svensk vis var sky og holdt sig på god afstand selvom vi prøvede at smide lidt brød i vandet. Det var de da bare aldeles ligeglade med. Møg-fugle. Så jeg måtte nøjes med at prøve at tage billeder af dem henover et mørkt og forholdsvist kedeligt vandspejl.

Og så fik vi besøg af en anden lille fætter. Var faktisk ret forbløffet da jeg kom tilbage og så billedet på en computer, uanset hvilket billede jeg fandt på kortet, så var den kantet med fine blå streger.

Men her skulle jeg altså have haft et videokamera i stedet, for den prøvede ret forgæves at kravle op af den der sten, men endte hele tiden med at falde tilbage nøjagtigt hvor den kom fra. Det grinede vi en del af, men nu hvor jeg sidder og kigger billeder føler jeg en lidt for klar hilsen til mine egne tvivlerier. Til alt det jeg er usikker på. Til alle de gange hvor jeg kæmper mig op over en eller anden forhindring – og så bare er skvattet ned igen. Jeg vil helst ikke skvatte nogen steder mere. Er lidt svært at blive ved med at finde energien til at slås med det her. Overleve med det skal jeg, men at slås med det og føle det kan vinde til hver en tid – det vil jeg helst ikke. Kunne være dejligt at begynde at leve med det i stedet for blot at overleve  nærmest hvad som helst livet smider efter mig.

Indrømmet, er ikke i verdens bedste humør. Men det kommer ganske givet tilbage.

2 comments on “Ved tænke tanker stedet

  1. Jeg er ret vild med jeres tænke-tanker sted, og jeg kan se du har en del overvejelser i gang i øjeblikket, det er helt sikkert et godt sted at få overvejet for og i mod.
    Jeg håber for dig, at listen efterhånden bliver kortere.

    • Jeg kan også godt lide det, men det er faktisk ikke særligt afsides eller svært at komme til. Men tror bare det er et lidt overset sted, lige op af fantastiske store skove. Det er et rart sted hvor fuglene synger og frøerne kvækker.

      Jeg tror ikke listen bliver decideret kortere, men forhåbentlig med lidt lettere emner. Eller også at jeg bliver lidt stærkere så tunge emner føles lidt lettere.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

