Sensommer-meditation

Er ikke i verdens bedste humør i øjeblikket og søger andre ting at tænke på.

Er i en periode med reflektioner og krydsveje (ja jeg ved godt det hedder korsveje – men foretrækker det andet ord). Det sidste år er gået stærkt, og der er sket mange ændringer i mit liv. Er begyndt at bryde min livslange tavshed, søger hjælp for ting jeg ikke anede man kunne få hjælp til. At jeg kunne få hjælp til. Arbejder som en gal og kan lide det, men er det dét jeg skal fortsætte med. Det job. Har jeg andre muligheder? Allerede?

Er der et opgør med familien på vej? Et opgør med broren? Og kan jeg faktisk lade være med at gøre noget?  Der er utroligt mange åbne spørgsmål og lige så utroligt få svar. Eller mange svar, alt efter temperament.

Ved bare at man skal kæmpe de kampe man har en chance for at vinde og undgå klare taberkampe. Og det med min bror hører til i sidste kategori.

Tror jeg vil have luft, tror jeg vil tænke på noget andet nu. Stop livet, jeg står af for en stund. Bare rolig; skal nok stå på igen. Men vil lige tage en pause og sende tankerne på flugt.

Så går man en tur i skoven og tager kameraet på ryggen, det er ren meditation. Vil fotografere svampe og efterår, men det kom der nu ikke så særligt meget ud af. Selvom jeg havde taget “udebukserne” på var det alligevel for vådt at kravle rundt i skovbunden og dette var stort set alt hvad jeg kom hjem med. Koncentrationen var alligevel alle de forkerte steder.

Prøver igen i weekenden. Det lover jeg.

2 comments on “Sensommer-meditation

    • Tak for ros, og jo mere jeg kigger billeder ovre hos dig jo tungere vægter jeg den. Men langhåret?? Er ikke ganske sikker på at jeg forstår hvad du mener med det.
      Og jo, billedet passer ret godt hvis man er rigtigt gymnasiedansklærer-fortolkende på det 😉

Har du kommentarer eller spørgsmål:

