Billeder fra et tankested

Har en ganske særlig skov i nærheden af hvor jeg bor. Her går jeg mange ture og nyder stilheden, eller dvs her er alt andet end stille for der er masser af fugle og frøer og alt muligt andet natur-skrammel der forstyrrer mine tanker når jeg er derude. Men har haft et kamera med et par gange, og her er hvad linsen lige fangede. Tror det er til at forstå hvorfor jeg søger det her sted for at samle tankerne og bare være helt i fred.

Det er en fantastisk lille sø

Naturen har sådan en særlig helende kraft for dem der virkelig sanser den. Sikkert også på de der ikke sanser ret meget andet end sig selv. Men ganske givet mindre for de tager deres skjold af forsvarsværker med derud. Så hører de ikke så meget, så ser de ikke så meget og næsen opfatter ikke de små svage dufte af jord, dyr, træer og møg.

En for mig ukendt sommerfugl eller hvad det nu lige er for en fætter, den her. Men den havde fine blå følehorn.

En stub med det hovedløse alienlook i orden.

Jeg aner ikke hvad det er (anyone ?) - men det så sjovt ud. Især hvis man satte sig helt ned i skovbunden til dem.

Og til sidst et billede fra vinter, da frosten var ved at forlade os igen

4 comments on “Billeder fra et tankested

  1. Det er dog et dejligt tænke-tanke-sted du har fundet dig der.. Jeg ville nok aldrig gå der uden et kamera.. 🙂 Når jeg lige tænker mig om, går jeg yderst sjældent nogen steder uden kamera.. Pludselig er motivet der.. som din smukke blå-røde sommerfugl og trolden uden hoved.. Gode billeder du har fanget og viser.. Tak 🙂

    • Tak, når sandheden skal frem, og det skal den jo, så går jeg heller ikke mange steder i naturen uden et kamera over skulderen. Er ikke så flittig i bymiljø.

  2. Det sidste billede – det med frosten – det må så have været engang i juni – ikke sandt?
    🙂
    Naturen er skøn at gå og lytte til – den lytter nemlig igen!

    • … og den svarer sjældent igen på den flabede måde.
      Og billedet med frosten ? jamen i betragtning af dansk sommer version 2011 så er det jo egentligt et vældigt godt bud.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

