Et passende vendepunkt

Jeg skulle have startet på det her for længe siden, men jeg var ikke klar til offentligt at sætte ord på tingene som de var og som jeg oplevede dem mens det stod på. Nu må jeg så prøve at strukturere det her, så det giver fornuftig mening og sammenhæng mellem fortid, nutid og fremtid.

At jeg er startet i dag skyldes for det første, at det er i denne uge at jeg tog den endelige beslutning om at stoppe den medicin behandling jeg har været i – i så mange år. For det andet at jeg har haft en længere pause i terapien, som har gjort at jeg i al stilfærdighed har haft ro til at samle tanker op for mig selv og få sat min egen struktur på det. For det tredje at jeg har fået formuleret et mål for mig selv nu – at nu starter livet igen. Lige nu. Og endelig, at jeg om kort tid skal se en sexolog for første gang. Det er nok på tide. Men det er min plan at det må være lige her, at der bliver sat et landemærke. Et passende vendepunkt. Sætter hermed min digitale varde op. Et vejtegn, der skal vejlede om gode og dårlige ruter til de vejfarende. I dette tilfælde nok nærmest mig selv.

Psykolog, læge, sexolog – det kan man da forresten kalde helhedsorienteret behandling. Hvad det sidste indebærer aner jeg ikke, men medicin og terapi kan ikke tage mig hele vejen igennem – så jeg giver sexologen en fair chance, velvidende at det kunne jeg nok ikke have gjort uden de to andre kom først. Incest, misbrug, vold og voldtægt har skabt en grim cocktail af traumer, og det bestemt ikke været simpelt at få dem løst ud af hinanden. Desværre er de også nært forbundet.

Og det er lige her ved den her varde, at det er passende at starte den her blog op som jeg har haft i tankerne i så lang tid.

Originalitet er der nok ikke meget af – er sikker på at nettet svømmer i blogs med tilsvarende indhold. Det kan jeg ikke tage mig af – jeg vil have min egen. Det er den jeg skal lære af – og gerne af kommentarer om der kommer nogen. Min historie er vist ikke særlig unik, og det bliver bloggen nok heller ikke. Men én ting er sikker – det er personligt. Og det er mig. Selvom jeg fastholder min anonymitet. Se mere om hvorfor her.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

